Organitzam a Palma un debat electoral sobre llengua amb els representants dels partits polítics

PSIB-PSOE, PP, Més per Mallorca, Unides Podem i el Pi explicaran el seu programa en matèria de llengua en un debat que tendrà lloc diumenge 14 de maig a Can Balaguer, a Palma

Plataforma per la Llengua organitza aquest diumenge, 14 de maig, al matí un debat electoral sobre les propostes de llengua dels partits per a les eleccions del 28 de maig a les Illes Balears.  El debat tendrà lloc a les 11 h a Can Balaguer, a Palma, serà moderat per Maria Llull, jornalista de l'Ara Balears, i comptarà amb les intervencions d'Amanda Fernández (PSIB-PSOE), Llorenç Perelló (PP), Mateu Matas Xurí (Més per Mallorca), Esperança Sans (Unides Podem) i Carles Cabrera (el Pi). Es podrà seguir en directe presencialment sense haver de pagar cap entrada i també per streaming al canal de YouTube de l'entitat.

Les eleccions del 28 de maig marcaran el full de ruta dels pròxims quatre anys al Parlament de les Illes Balears, als ajuntaments i als consells insulars, i són cabdals també per a la llengua. Amb la voluntat que la ciutadania conegui abans de decidir el vot quins posicionaments, projectes i propostes tenen tots els partits en matèria de llengua, l'entitat organitza aquest debat amb partits amb representació al Parlament de les Illes Balears i que també participen del Consell Social de la Llengua Catalana. En acabar, hi haurà un petit refrigeri per als assistents.

El debat s'emmarca en la campanya Vota per la llengua que l'entitat organitza perquè la ciutadania voti amb consciència lingüística i reclami compromisos amb la llengua als partits en el marc de les eleccions. Fins ara, per mitjà del delegat de l'entitat a les Balears, Ivan Solivellas, Plataforma per la Llengua ha mantengut reunions amb pràcticament tots els partits polítics democràtics amb representació a les institucions i els ha exposat i lliurat el programa marc de l'entitat. Aquest programa inclou mesures concretes perquè els candidats les apliquin i assenyala àmbits d'actuació específics que l'entitat considera que s'han d'abordar d'immediat.

Els eixos bàsics d'acció per a Plataforma per la Llengua són quatre: una política lingüística transversal, promoure el català com a llengua d'integració, compromís per potenciar el català a la cultura i l'audiovisual, i normalitzar el català als comerços i les empreses. Els partits polítics que han rebut l'entitat els han pogut conèixer de primera mà, i al web de la campanya tothom qui ho vulgui els pot llegir en profunditat.

La situació d'emergència lingüística força les institucions a actuar i es fa més necessari que mai que tota la ciutadania també contribueixi a fer pressió als seus futurs representants animant-los a comprometre's amb la llengua. En aquest sentit, a través del web, els ciutadans també poden accedir a models de piulades, correus electrònics o preguntes per a debats electorals que poden fer servir per a augmentar la pressió als partits.