Una setantena de socis i voluntaris valencians participen en una jornada per la llengua i assisteixen a la manifestació del 25 d'abril

Dissabte, 22 d'abril, els voluntaris i socis valencians de Plataforma per la Llengua van fer un dinar de germanor i van assistir a la manifestació de la Diada Nacional del País Valencià

La jornada va servir per reforçar els vincles entre els voluntaris i també per compartir espais amb altres entitats en defensa de la llengua

Aquest dissabte, 22 d'abril, Plataforma per la Llengua va celebrar la III Trobada de socis i voluntaris de l'entitat al País Valencià i va organitzar un dinar de germanor abans d'assistir a la manifestació de la diada, que va aplegar una setantena de persones. La jornada, que portava per lema "Activa't per la llengua", va tindre lloc a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, i va servir perquè els assistents intercanviaren coneixements i compartiren els projectes de l'entitat.

La presència al mateix recinte d'actes d'Acció Cultural del País Valencià i la Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià, així com la trobada durant el dinar amb els voluntaris d'aquestes entitats, també va permetre establir sinergies entre els participants, que van assistir conjuntament a la manifestació.

Durant la jornada, abans del dinar, l'historiador David Garrido va impartir una xerrada titulada "Espanya contra el català". Nascut a Alacant el 1965, i doctor en història per la Universitat Autònoma de Barcelona, Garrido va repassar les accions que ha emprès l'Estat espanyol contra el valencià durant tota la història.

La jornada va acabar amb la tradicional manifestació del 25 d'abril commemorativa de les Llibertats Nacionals del País Valencià. Plataforma per la Llengua va comptar amb un grup propi de voluntaris, que es van manifestar rere una pancarta que portava l'eslògan "Som 10 milions".