Formentera recupera el Correllengua el pròxim 29 d’abril

Plataforma per la Llengua i l'Obra Cultural de Formentera organitzen de nou el Correllengua, que permetrà que la flama de la llengua recorri l'illa de punta a punta

Les inscripcions ja estan obertes al web i els participants s'emportaran una camiseta gratuïta del Correllengua

Plataforma per la Llengua i l'Obra Cultural Balear de Formentera recuperen aquest 2023 el Correllengua de Formentera. Se celebrarà el proper dissabte 29 d'abril en el marc d'una diada festiva i consistirà en una cursa de relleus en què els participants es passaran la flama de la llengua fins a recórrer l'illa de punta a punta. Les inscripcions ja estan obertes a través del web i els participants que s'hi inscriguin aconseguiran una camiseta gratuïta del Correllengua.

L'esperit del Correllengua és que entre tots, de mà en mà, la flama es mantengui viva i en moviment, una metàfora que il·lustra que la llengua és una qüestió col·lectiva i que, entre tots, l'hem de mantenir viva i llampant.

L'inici de la jornada serà a les 10:00 al far de la Mola amb la sortida de la primera etapa de la flama de la llengua que, de mà en mà, arribarà a Sant Francesc a l'hora de dinar. D'aquesta manera, a les 14:00 es farà un dinar popular a Sant Francesc i, a continuació, hi haurà jocs populars i tallers infantils al jardí de les Eres. A les 18:30 la colla Els Xacoters faran una actuació a la plaça de sa Constitució, i a les 19:30 s'iniciarà la segona etapa de la flama de la llengua, que sortirà de la Savina cap a Sant Francesc, on es farà la rebuda amb parlaments i música a càrrec de PD Burbaia i PD PaDjesa.

El Correllengua ja s'havia fet a Formentera anys enrere, com queda reflectit en el llibre de la història de la Comissió de Festes de Santa Maria, Dels Ideals a la Festa, 20 anys de Comissió de Festes de Santa Maria. Aquesta mateixa comissió, el passat mes d'agost, va convidar Plataforma per la Llengua a participar de les Festes de la Terra i a organitzar conjuntament amb l'Obra Cultural Balear de Formentera la taula redona "El Correllengua a #Formentera: història, experiències i perspectives de futur".

Fruit de l'interès que va suscitar la recuperació del Correllengua a l'illa, l'ONG del català s'ha posat en contacte amb el Consell de Formentera i amb diferents actors socials, culturals, esportius i empresarials de l'illa, per a explicar el projecte, que ha tengut molt bona acollida.