El català s’incorpora a WiFi Map, l’aplicació líder per connectar-se a xarxes wifi arreu del món

Plataforma per la Llengua aconsegueix que el català sigui la 19a llengua de l'aplicació més descarregada per detectar i accedir a xarxes wifi a un preu assequible

L'entitat es felicita per l'èxit i espera que en els pròxims dies la versió en català també arribi a Android, després d'estrenar-se dijous passat a iOs

Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català s'incorpori a WiFi Map, l'aplicació líder per detectar i accedir a un preu assequible a xarxes WiFi arreu del món. La versió en català es va fer pública dijous passat, 30 de març, coincidint amb el rellançament de l'aplicació i, de moment, només es troba disponible per al sistema iOs d'Apple. L'organització es felicita per l'èxit, i espera que en els pròxims dies la versió en català també arribi a Android, tal com s'ha compromès l'empresa amb l'entitat [ACTUALITZACIÓ 21/4/2023: L'aplicació WiFi Map ja incorpora el català a Android].

L'aplicació ha incorporat el català, a petició de l'entitat, en aquesta darrera actualització, $WIFI, i ara el català és la dinovena llengua de l'aplicació. Fins ara, WiFi Map només s'oferia en alemany, anglès, bielorús, castellà, coreà, francès, grec, hindi, indonesi, italià, japonès, polonès, portuguès, rus, tailandès, turc, ucraïnès i vietnamita.

WiFi Map és una aplicació d'abast internacional que proveeix, de manera legal i per un preu assequible, les credencials necessàries per connectar-se a les xarxes d'Internet més properes des de mòbils. Aquesta aplicació és molt interessant a l'hora de viatjar a l'estranger, perquè esquiva les dificultats per connectar-se a Internet en els desplaçaments, gràcies a la informació proporcionada pels propietaris de les xarxes i per una xarxa d'usuaris informadors. A més, la nova actualització l'ha convertit en la plataforma sense fils descentralitzada més gran del món, i els usuaris poden rebre recompenses, en forma de tokens, per l'aportació de nous punts de subministrament d'Internet al mapa.

Captures de pantalla de l'aplicació en català

Amb l'estrena de l'aplicació en català a iOs, l'entitat constata la predisposició de l'empresa per escoltar els usuaris i millorar el servei. Per a l'ONG del català, però, incorporar el català a l'aplicació no només és una qüestió de responsabilitat social corporativa, sinó també una qüestió de respecte pels seus usuaris als territoris de parla catalana, una comunitat de més de deu milions de parlants.

L'èxit aconseguit a WiFi Map s'emmarca en la feina de l'entitat per defensar el català a les grans empreses i en el món digital. Plataforma per la Llengua vol potenciar el consum responsable en l'àmbit lingüístic, i per això treballa, d'una banda, per sensibilitzar els usuaris de la importància de triar els serveis en català i, de l'altra, per transmetre a les empreses el valor de tenir en compte la llengua en les seves comunicacions als territoris de parla catalana. Incorporar el català pot millorar la reputació de l'empresa, perquè demostra que té en compte la població local, i pot contribuir a millorar-ne els resultats econòmics.