Organitzem un cicle de conferències per a conscienciar la ciutadania de la importància de fer servir la llengua pròpia

Les xarrades tenen com a títol «Valencià: emergència lingüística» i se celebraran per tot el País Valencià amb l'objectiu de revertir la caiguda de l'ús social de la llengua

Plataforma per la Llengua País Valencià impulsa un cicle de conferències que tindran lloc per tot el domini valencianoparlant i que porten per títol «Valencià: emergència lingüística». Aquestes xarrades, impartides per l'escriptor i filòsof Xavier Serra, tenen l'objectiu de conscienciar la ciutadania de la importància de revertir la caiguda en l'ús social de la llengua.

El valencià es troba en una clara situació d'emergència lingüística, tal com mostren les darreres enquestes fetes públiques pels governs dels territoris de parla catalana, els parlants habituals de la nostra llengua només són el 32 %, un percentatge que s'ha reduït en els darrers anys.

Malgrat tot, l'entitat afirma que encara som a temps de revertir la situació i fa una crida a activar-se amb la campanya "Activa't per la llengua", la qual ofereix eines per modificar certes actituds quotidianes que són nocives per la llengua amb la voluntat de reivindicar l'ús del valencià en el dia a dia. Entre aquestes accions: parlar en valencià siga quina siga la llengua de l'interlocutor, triar productes i serveis en valencià i presentar reclamacions o queixes si es vulneren els teus drets lingüístics.

Fins ara, el cicle de xarrades de «Valencià: emergència lingüística» ja ha passat per Vinaròs, Nules, Gandia, la Vila Joiosa i Elx. Les pròximes conferències tindran lloc el 2 de març a Castelló i el 3 de maig a Alcoi.