Plataforma per la Llengua organitza el concert “Cançons per a la història” a Mutxamel

Divendres 17 de febrer a les 20 h el Centre Social José Bernabeu Alberola acollirà aquest concert, que repassa l'evolució de la música en valencià al llarg de la història

El concert «Educarock. Cançons per a la història» se celebrarà aquest divendres 17 de febrer a les 20 h al Centre Social José Bernabeu Alberola de Mutxamel, a l'Alacantí. L'acte està organitzat per Plataforma per la Llengua, i té el suport de la Generalitat Valenciana i de l'Ajuntament de Mutxamel. L'entrada és lliure.

El concert forma part del projecte Educarock, que vincula l'expressió musical amb el contigut educatiu, creat pel professor Carles López Cerezuela. Es tracta d'un concert acústic, de caràcter didàctic, amb tres músics (veu, guitarra i baix), on es fa un recorregut explicatiu per l'evolució de la música moderna en la nostra llengua i a Occident. És un recorregut de cançons que han marcat una època, des del punt de vista de la música més popular al segle XX. L'espectacle musical inclou temes de Raimon, Lluís Llach, Aspencat, Obrint Pas, així com també de John Lennon, Alphawille i Pink Floid.

Durant la interpretació es fa una reflexió sobre com ha anat evolucionant la música en valencià al llarg del temps, des del punt de vista de la creació, del mercat i del públic. L'espectacle «Educarock. Cançons per a la història» és una proposta divertida i educativa destinada per a persones de totes les edats, i té una durada aproximada de 50 minuts.

Plataforma per la Llengua ha programat concerts d'«Educarock. Cançons per a la història» al Casal Jaume I de Gandia, que se celebrarà el dissabte 25 de febrer, i a la Fira del llibre de Cullera, que tindrà lloc el dissabte 25 de març.