Notícies ← Altres notícies

Un curtmetratge sobre una empresa innovadora per trobar parella guanya el premi de millor curt en català al concurs Lendemà

Plataforma per la Llengua dona un premi per incentivar els participants del concurs a presentar curtmetratges fets en català 

Lendemà és un concurs organitzat pels alumnes de l'Escola de Mitjans Audiovisual (EMAV) de Barcelona que desafia els participants a fer curts de 5 minuts en 72 hores a partir de dues premisses

Plataforma per la Llengua ha col·laborat per desè any consecutiu en el concurs de curtmetratges exprés Lendemà, un esdeveniment organitzat pels alumnes de l'Escola de Mitjans Audiovisuals (EMAV) de Barcelona que enguany arriba a la 19a edició. Cada any, l'entitat hi participa amb la presència d'algun membre de l'executiva com a membre del jurat (enguany, com en els darrers anys, Carles Solà) i reconeixent el millor curt en català amb un premi de 300 euros.

El premi de l'entitat pretén incentivar la participació de curts fets en català i ajudar els professionals emergents a treballar en català. Enguany, 13 de les 23 pel·lícules han estat totalment en català; dues més, bilingües en català i castellà, i de les finalistes, cinc han estat en català, i una, en castellà i català. L'entrega de premis s'ha fet aquest divendres, 10 de febrer, a la tarda, i Carles Solà ha estat l'encarregat d'anunciar-ne el guanyador.

El premi se l'ha endut el curt Trenta-sis, una peça dirigida per Xavi Blanco que explica la història d'una noia que decideix trobar parella a través de Bed dates, una empresa que li proporciona una habitació amb un llit i diversos candidats que l'aniran visitant. A més de Xavi Blanco, l'equip del curt ha estat format per Mònica Campillo, Carlos Zaragoza, Emma Clarke, Oleguer Falguera, David Aparicio, Carol Hernando, Anabel Santana i Albert Selva.

El concurs Lendemà és obert a tothom i proposa elaborar un curtmetratge de cinc minuts en 72 hores (un cap de setmana), amb algunes condicions especials. En aquesta 19a edició del concurs es van situar dues premisses: que el curtmetratge inclogués una escena en què el personatge protagonista parlés amb algú darrere d'un vidre, de manera que no els sentissin, i que un dels personatges parlés a càmera confessant un secret als espectadors.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin