Encenem la 54a Flama de la Llengua Catalana a Prada

Plataforma per la Llengua, a través del Casal del Conflent, va participar en els actes de la 54a Renovació de la Flama, juntament amb el Centre Excursionista de Gràcia, la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya i l'Ajuntament de Mataró

Més de 200 persones van participar aquest cap de setmana del 4 i 5 de febrer a la 54a Renovació de la Flama, a Prada (Conflent, Catalunya del Nord). Plataforma per la Llengua hi va ser present a través del Casal del Conflent, vinculat a l'entitat, juntament amb el Centre Excursionista de Gràcia, la Federació d'Entitats Excursionistes (FEEC) i l'Ajuntament de Mataró.

La renovació va ser organitzada per l'Agrupació Científico-Excursionista de Mataró i Jordi Merino, president de la FEEC, va encapçalar la delegació sud-catalana acompanyat de Joan Huertos, vicepresident, i del creador de la Flama de la Llengua, Jordi Mir. El Casal del Conflent, representat pel seu president, Jordi Taurinyà, va acollir els assistents a l'encesa de la Flama i de les jornades.

El dissabte es van fer excursions i visites culturals prop de Sant Miquel de Cuixà, una visita guiada de l'exposició de Pompeu Fabra a Vall Roc i una altra visita a la casa en terres conflentines del seny ordenador de la llengua catalana. De nit, per acabar la vesprada, Ramon Gual Batlle va fer un concert. Pel que fa a diumenge, els assistents van visitar Rià, bressol de Catalunya, on van assistir a una conferència sobre els exiliats i el territori transfronterer. A més, van gaudir d'una cercavila fins a la tomba de Pompeu Fabra amb l'esbart dansaire badaloní. Allà es van fer parlaments abans que s'encegués la flama i es fes una ofrena floral. Després de l'encesa, es va organitzar un concert de cant coral a l'església Sant Pere, que va continuar amb un aperitiu regalat per la batllia de Prada. En el marc de la renovació de la flama, també hi va haver actuacions de la colla castellera dels Pallagos del Conflent i la colla de diables Els Nyerros, acompanyats dels grallers i timbalers Els Desmanyacs.

Després d'aquest primer acte d'encesa de la flama, els actes de la 54a Renovació de la Flama de la Llengua Catalana continuaran amb el viatge de la flama a diversos cims dels territoris de parla catalana abans que sigui lliurada al Monestir de Montserrat, on sol romandre encesa tot l'any, amb la menció següent: "Encesa per la fe d'un poble, portada per l'esforç i mantinguda per la voluntat d'un poble." La flama arribarà al Tossal del Rei (País Valencià) el 19 de febrer, i serà també a Mataró del 4 al 26 de febrer.