Col·laborem amb el Correllengua de Santa Coloma de Gramenet, en una edició dedicada a Joan Fuster

Plataforma per la Llengua organitza, amb més d'una desena d'associacions, l'acte central del Correllengua a Santa Coloma de Gramenet

La participació de l'ONG del català s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs, que l'entitat du a terme per fer créixer l'ús social de la llengua en barris de Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet

Plataforma per la Llengua ha col·laborat un any més amb el Correllengua de Santa Coloma de Gramenet, que s'ha dut a terme entre el dimecres 26 d'octubre i el diumenge 20 de novembre. La vint-i-sisena edició d'aquest festival, impulsat per la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), ha estat dedicada al pensador valencià Joan Fuster i ha organitzat debats, actes literaris i propostes de cultura popular.

Els actes van començar el 26 d'octubre amb un debat sobre la idea de Països Catalans defensada per Joan Fuster en contraposició amb la de Joan Francesc Mira. El debat, conduït per Albert Fabà i Marta Vallverdú, va reunir una quarantena d'assistents a la Biblioteca Central de Santa Coloma i va ser organitzat per Òmnium Barcelonès Nord. El dissabte 5 de novembre va ser el torn de la ballarina Aida González Olvera, la poeta Marta Pérez Sierra i la música Valeria Feigan. Totes tres van oferir un recital poètic amb música i ball titulat Nedo Blau, que va omplir l'espai La Ciba i que, a més d'Òmnium, va comptar amb la col·laboració dels Amics de la Sardana de Santa Coloma de Gramenet. El diumenge 13 de novembre, amb el suport del Centre Excursionista Puigcastellar, es va organitzar Polis Poètica, un recital dedicat a les llengües que es parlen a la ciutat i que va omplir els jardins del Museu Torre Balldovina amb les intervencions de la poetessa russa Xènia Dyakonova, la poeta romanesa Corina Oproae, la traductora de l'armeni Nariné Ayvazyan, el poeta argentí Carlos Vitale i diversos alumnes del Consorci per a la Normalització Lingüística (CNL) L'Heura.

El plat fort de la programació d'enguany va tenir lloc diumenge 20 de novembre als jardins del Museu Torre Balldovina. A partir de les 10.30 h, un contacontes va obrir la jornada, que va continuar amb una lectura de poemes de Joan Fuster, la lectura del manifest del Correllengua d'enguany a càrrec dels alumnes del CNL L'Heura i un ball de sardanes amb la Cobla Premià. Al migdia, els assistents van gaudir d'una paella popular, que va donar pas a una sobretaula glossada amb Christian Simelio & Joan Boada, i a les actuacions de Llenguaferits i Corrandes són corrandes, que van fer reflexionar el públic sobre la facilitat amb què la gent sol canviar al castellà. Durant tot el dia, a més, hi va haver tallers de construccions castelleres i jocs en català.

A més de Plataforma per la Llengua, en l'organització d'aquesta jornada van col·laborar el CNL L'Heura, Òmnium Cultural, el Centre Excursionista Puigcastellar, la Colla Castellera Laietans de Gramenet, el grup de danses tradicionals Triball Coloma, la Fundació Maria Raventós, els Amics de la Sardana de Santa Coloma de Gramenet, el Consell Local per la República de Gramenet i l'Assemblea Nacional Catalana de Santa Coloma.

La col·laboració de l'ONG del català en els actes del Correllengua s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs, una iniciativa de Plataforma per la Llengua per oferir una imatge viva de la llengua com a eina de cohesió social i per promocionar el català entre les persones que no hi han pogut accedir.