Participem en el Premi Jove de Còmic del Vallès

El divendres 16 de desembre es va celebrar a Terrassa l'acte de lliurament de premis del Premi Jove de Còmic del Vallès amb la participació de Plataforma per la Llengua. L'acte va estar conduït per alumnes de l'Institut Ca n'Oriac de Sabadell i va comptar amb un concert organitzat per l'ONG del català que va incloure actuacions de les raperes Idadeoia i Montserrap i de PD Nàtura.

Amb el subtítol "Vinyetes radicals per una mirada interseccional", el Premi Jove de Còmic del Vallès busca promoure la creativitat i la transformació social tot denunciant i fent visibles a través del còmic les violències i discriminacions que encara pateixen determinats col·lectius.

Els dibuixants i les obres premiats per cadascuna de les categories van ser els següents:

• Categoria A

1r premi per a Normalització de les Venus, d'Aitana Morillo

2n premi per a No ens importa la teva opinió, de Naomi Ruiz

Menció especial per a El millor còmic, de Pol Passanau

• Categoria B

1r premi per a Crisàlida, de Tània Lores Alonso

2n premi per a El temps no ho canvia tot, de Valeria Pérez Vela

Menció especial per a l'obra sense nom de Rut Villacres Pico

Menció especial per a Somni Frustrat, de Martina Samos i Villén

Menció especial per a Silenci, de Noa Garcia Garcia i Amaia Gàmiz Lestón

La participació de Plataforma per la Llengua en aquest concurs s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral que l'entitat desenvolupa des de l'any 2016 al districte de Sabadell Sud. En aquesta ocasió, més enllà de la programació del concert de l'entrega de premis, l'ONG del català va estar representada al jurat del premi a través de Susana Pérez, membre de l'executiva nacional de l'entitat.