Publicat lo tercer número de la revista “Al Portal, veus de l’Alguer”, periòdic de cultura i actualitat algueresa

Lo nou número de la revista volguda del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua se pot trobar a les edícoles i a les llibreries de l'Alguer

És en distribució a les edícoles i a les llibreries de l'Alguer lo tercer número del periòdic "Al Portal, veus de l'Alguer". Se tracta de la revista d'actualitat, llengua, identitat, història i ambient volguda del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua.

Aquest número inclou un estudi de Carlo Sechi dedicat a l'estampa periòdica a l'Alguer, començant de Fra Tartassa del 1901 fins a Respubblica del 2015, amb una llonga llista de títols que durant los anys han animat la vida política i social de la ciutat de l'Alguer. A més, en la coberta hi ha una magnífica foto d'Antoni Ciuffo, fundador al 1908 del periòdic la Sardenya Catalana publicat a Barcelona.

Important, la història dels 40 anys de l'Escola de alguerés a firma de Camila Pons, que conta de la intensa activitat de la més vella entitat cultural algueresa, fundada al 1982 per voluntat de tres capellans algueresos. Giuseppe Tilloca parla de la 39a edició del Premi Rafael Sari, vencida per la secció "C" de Cinzia Paolucci amb la poesia "Un niu de pau".

Mauro Mulas i Martí Crespo, en dos artículs diferents, mos parlen de les normes i precaucions actuades a l'Alguer al 1582 i 1583 en ocasió de la peste, posant en evidència la modernitat i l'eficàcia de les normes per protegir la populació com ara per la pandèmia de Covid.

Interessant també la recepta del "Casicottu" d'Antonella Casu i Piergianni Chessa, mentres la poesia, que tanca lo número, és la lírica de Àngel Cao dedicada al campió del món de boxe Salvatore Burruni.