Els influenciadors més famosos del País Valencià reivindiquen fer servir la llengua en la I Trobada de tiktokers en valencià

Plataforma per la Llengua va organitzar este dissabte la I Trobada de creadors de contingut en valencià a TikTok, una activitat on els assistents pogueren conèixer i aprendre les diferents eines que oferix l'aplicació, de la mà dels principals influenciadors valencians

Els influenciadors més famosos del País Valencià varen reivindicar fer servir la llengua este dissabte 10 d'octubre a la I Trobada de tiktokers en valencià organitzada per Plataforma per la Llengua a l'espai Way CO del barri de Russafa de València. Aquesta primera edició de la trobada va servir per a debatre sobre les possibilitats que oferix el valencià a les xarxes, per analitzar els models lingüístics dels creadors i per reafirmar la importància de conquerir els espais mediàtics en la llengua del territori.

La jornada va començar amb una presentació del periodista Sergi Moyano, que va donar pas a una xarrada sobre la viralització a TikTok impartida per Fran Tudela, conegut com a Cabra Fotuda. L'influenciador va oferir consells per explotar al màxim les ferramentes de l'aplicació i va defensar la importància de no abandonar el valencià a les xarxes i la necessitat de trobar un model lingüístic amb el que es puga transmetre sinceritat: "Jo als vídeos parle com parle a casa. Hem de diferenciar els registres i acceptar els col·loquialismes a les xarxes per fer arribar el missatge al públic".

Seguidament, va ser el torn de les Germanes Pintoresque -Ferrxn i Pam Démia-, que varen parlar sobre "la col·lectivitat com a eina de canvi" i de la mancança de referents trans que parlen en valencià. "Nosaltres ho intentem canviar. Conquerir els espais mediàtics és importantíssim perquè així totes les persones que se senten reflectides en nosaltres puguen normalitzar la seua situació", comentava Pam Démia durant la seua intervenció.

Finalment, i després d'una breu pausa, va ser el torn d'Anna Muñoz, coneguda a les xarxes com La Tia Visantica, que en la seua xarrada "Troba el teu nínxol de mercat" va fer un repàs a la seua trajectòria a TikTok i en tots els esdeveniments que la portaren a crear contingut diari.

Muñoz va reivindicar la "naturalitat i l'originalitat a les xarxes" i fer ús de les expressions populars. La I Trobada de tiktokers es va tancar amb un "Cava per la Llengua" que va oferir l'ONG del valencià.

Projecte TikTok en valencià

Plataforma per la Llengua País Valencià considera que incentivar fer servir la llengua a TikTok és una prioritat, ja que és la xarxa que més fan servir els joves d'entre 12 i 20 anys. La I Trobada de tiktokers en valencià ha servit per tancar el projecte "TikTok en valencià" que ha organitzat Plataforma per la Llengua amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

En el marc d'aquest projecte, l'entitat ja ha organitzat dues edicions del concurs TikTok en valencià, que tenia la finalitat de trobar els millors creadors de contingut en valencià d'aquesta xarxa, i també ha popularitzat i incentivat l'ús de la llengua a l'aplicació, amb l'objectiu de crear un star system valencià. A més, l'ONG del valencià també ha impulsat durant aquest curs gairebé 40 tallers de TikTok en valencià en diferents instituts, uns tallers que han estat dinamitzats per l'influenciador Cabra Fotuda.