Ple absolut a la presentació de ’Junil a les terres dels bàrbars’ a Sant Pol de Mar

Plataforma per la Llengua organitza una nova activitat a Sant Pol de Mar a través dels voluntaris de l'agrupació comarcal del Barcelonès Nord-Maresme

Una trentena de persones van omplir la sala del Museu de Pintura de Sant Pol de Mar aquest divendres 25 de novembre per assistir a la presentació de Junil a les terres dels bàrbars, l'últim llibre del nord-català Joan-Lluís Lluís. Els assistents van poder conèixer els motius i objectius de l'obra, així com les claus dels diferents personatges i el context en què va ser escrita.

Junil a les terres dels bàrbars és la setena novel·la de l'escriptor nord-català Joan-Lluís Lluís. Una història ambientada a l'Imperi romà a l'inici de l'era cristiana amb la poesia, la llengua i la traducció com a motors, i el viatge de la seva protagonista, Junil, com a focus. L'obra ha guanyat diversos premis literaris, com el Premi Òmnium a la millor novel·la, el Premi Joan Crexells de narrativa, el Premi Setè Cel i el Premi Sàpiens a la millor ficció històrica.

La presentació a Sant Pol de Mar va ser una iniciativa del grup de voluntaris de l'ONG del català al municipi i va comptar amb la col·laboració d'Òmnium Alt Maresme, l'Assemblea Nacional Catalana, el Museu de Pintura i l'Ajuntament de Sant Pol de Mar.