Últimes setmanes per la inscripció de les escoles a la 8a edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català

La 8a edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs en Català tancarà aquest divendres 2 de desembre los terminis per les inscripcions

La 8a edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs en Català tancarà aquest divendres 2 de desembre los terminis per les inscripcions. Lo concurs té l'objectivo que alumnes, mestres i escoles descobreixin la part lúdica i creativa de la llengua catalana partint de la creació d'un joc que permeti de prendre en consideració calqui aspecte de la llengua en manera creativa i participada.

Los mestres que vulguin participar poden inscriure fins al divendres 2 de desembre los propis grups al concurs tràmit lo formularide la pàgina web de 'Jocs i joguines en català' de Plataforma per la Llengua. A partir del dia, los alumnes pogueran enviar entre lo 31 de març les instruccions i lo vídeo del joc.

Enguany, com s'és fet los últims anys, los alumnes tengueran d'enviar les instruccions dels jocs digitalment, conjuntament amb un vídeo de quatre minuts de durada, com a màxim, on expliquin i mostrin les instruccions del joc. La renuncia de l'enviament físic dels jocs, com se feva fins a la irrupció de la pandèmia, té com a objectivo la reducció del moviment de les persones i l'assimilació dels alumnes de l'ús dels instruments digitals.

'Aqueixa és l'Alguer', un dels jocs presentats en la precedent edició del concurs

En la precedent edició del concurs, les classes 1A i 1B de l'Institut comprensivo n.3 de l'Alguer han obtingut lo quart lloc amb les propostes "Aqueixa és l'Alguer" i "Lo Sidado de l'Alguer", coordinades de la prof. Maria Carboni. Les classes alguereses guanyadores sigueran premiades los pròxims dies amb material escolar.

Plataforma per la Llengua convida totes les escoles de l'Alguer a se presentar amb noves propostes de joc. Lo concurs és obert a les classes de 5º de l'escola primària i 1º de l'escola secundaria de primer grau. Per consultar les bases o per veure los jocs premiats en la precedent edició, és possible visitar la pàgina web del concursLos guanyadors del concurs sigueran publicats lo fi de setmana del 27 i 28 de maig en un acte presencial.