Xerrada de Miquel Català, el traductor del web del Parlament Europeu

El proper dissabte 13 de desembre a dos quarts de sis de la tarda al C.C. Calisay d'Arenys de Mar i a dos quarts de vuit del vespre a la Casa-Museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar, es farà la xerrada "Una acció d'activisme lingüístic" en la qual en Miquel Català i Coït ,  ens parlarà del seu projecte a internet, consistent en la traducció al català del web del Parlament Europeu www.europarl.cat.

Malgrat que el web autèntic està traduït a més de vint llengües europees, moltes de les quals amb molts menys parlants que el català, el Parlament Europeu ha denunciat el plagi i vol fer tancar la versió catalana. Si fins ara no s'ha tancat és simplement perquè s'han quedat sorpresos de les moltes visites que ha rebut.

Fa uns mesos que s'ha afegit a la web la traducció al català de la nova televisió en línia que ha estrenat recentment l'Europarlament, EuroparlTV. Miquel Català, amb l'obertura de la versió catalana de la televisió del Parlament Europeu, pretén aconseguir l'oficialitat de la llengua catalana a la Unió Europea. Per aquest motiu vol recollir signatures per reclamar-la, i ho farà aprofitant la web de la traducció, així com la secció de televisió on-line també traduïda.

Enguany www.europarl.cat ha aconseguit el premi Jaume I de la Institució Cultural de la Franja de Ponent que li va ser lliurat a Miquel Català en el marc de la IX Nit de la Cultura de la Franja de Ponent a Arenys de Noguera el passat 1 de novembre.

Miquel Català és el ciutadà català que ha estat mesos treballant en una traducció fidel del portal d'Internet del Parlament Europeu a la llengua catalana i ha ofert tota aquesta feina a la institució europea per tal que l'apliqui al seu web oficial. El Parlament, però, l'ha rebutjat i ha amenaçat de portar-lo als tribunals penals si no retira la pàgina web amb la traducció de la xarxa. La Plataforma per la Llengua ha sortit avui en defensa del jove i ha emmarcat la seva iniciativa en una reivindicació lògica davant una institució que margina la llengua catalana. L'organització, a més, ha anunciat que si finalment el Parlament Europeu denuncia el jove, assumirà la seva defensa legal.