300 persones gaudeixen de la I Mostra de Glosa de Terrassa

Plataforma per la Llengua col·labora amb l'agrupació Terrassa Glosa en l'organització de la I Mostra de Glosa de Terrassa, una exitosa jornada que dissabte 8 va omplir la plaça del Vapor Ventalló amb les actuacions improvisades dels glosadors més destacats dels territoris de parla catalana

Unes 300 persones van omplir la plaça del Vapor Ventalló de Terrassa aquest dissabte passat, dia 8, a la tarda per gaudir de la Primera Mostra de Glosa de la cocapital del Vallès Occidental. L'activitat va ser impulsada per l'agrupació Terrassa Glosa, que va néixer a principi d'any, i va comptar amb el suport d'Òmnium Cultural i Plataforma per la Llengua.

Feia mesos que l'agrupació treballava per preparar la jornada i va voler comptar amb els glosadors més destacats de la disciplina de tot el domini lingüístic. Arribats des de Mallorca, Maribel Servera i Mateu Xurí van deixar bocabadats els assistents amb la seva improvisació i no van ser els únics que ho van aconseguir: Laia Pedrol i Alexandre Nebot, experts glosadors de Sabadell i Barcelona, també van fer un gran paper damunt l'escenari.

La gran assistència de públic, malgrat la previsió de pluja, va superar les expectatives i gairebé un centenar de persones van haver de seguir l'espectacle drets.  Durant les dues hores que va durar la Mostra, els glosadors van haver de superar set proves: des de versos improvisats a partir de situacions escenificades per l'actor Marc Bartolí fins a proves de lluïment a partir d'un concepte, passant per resolucions glosades d'endevinalles proposades per Olga Prat, la ponicana, l'encarregada de proposar els temes i conduir l'acte.

Els glosadors van haver d'improvisar damunt de les melodies, cada vegada diferents, que tocava la Blai Casals Glosa Band i no hi van faltar les referències a la cultura i a l'actualitat política catalana ni la defensa de la llengua. El públic va connectar en tot moment amb els glosadors, que van demostrar que estaven en plena forma.

La I Mostra de Glosa de Terrassa va servir per constatar que aquest gènere de cançó improvisada és més viu que mai i que, gràcies a l'agrupació Terrassa Glosa, s'està fent un lloc a la ciutat egarenca. A més de col·laborar amb l'organització de la Mostra, l'ONG del català també ha col·laborat amb l'entitat per organitzar tallers de glosa a un centre de secundària. L'objectiu tant dels tallers com de la Mostra és normalitzar el català a través d'una eina cultural de tradició històrica arreu del domini lingüístic com és la glosa.