Antoni Royo presenta les seves memòries a la Setmana del Llibre en Català de Barcelona

El delegat de Plataforma per la Llengua País Valencià, Antoni Royo, va presentar a Barcelona el llibre Pel meu país (Onada, 2020) en una conversa amb Francesc Marco, secretari de l'ONG del català

L'acte, en el qual es va reivindicar pensar en el conjunt del mapa del domini lingüístic, forma part de la programació de la 40a edició de la Setmana del Llibre en Català que té lloc a Barcelona

El diumenge 11 de setembre a les 16 h, un centenar de persones van omplir l'escenari 1 de la Setmana del Llibre en Català per seguir la presentació del llibre de memòries de l'historiador Antoni Royo (Castelló de la Plana, 1954). A l'acte, el delegat de la Plataforma per la Llengua País Valencià va conversar amb el també historiador Francesc Marco, secretari de l'ONG del català, al voltant de l'evolució del valencianisme del darrer terç del segle XX i de les campanyes a favor del català que s'ha desenvolupat des del teixit associatiu.

Pel meu país, publicat per editorial Onada, és un volum de més de vuit-centes pàgines en el qual l'autor repassa la seva trajectòria vital lligada a l'activisme cultural i de país, des de l'organització de l'Aplec de la plaça de Bous de Castelló del 1982 -el del discurs de "o ara o mai"- fins als nostres dies, passant pels intensos projectes dels anys noranta, les seves estades a les Illes Balears i a la Catalunya Nord o la seva coneixença amb personalitats, intel·lectuals i activistes, com Martí Gasull i Roig, fundador i ànima de la Plataforma per la Llengua, entitat de la qual Royo és membre de l'Executiva Nacional.

Antoni Royo i Pérez (Castelló de la Plana, 1954) és delegat de Plataforma per la Llengua País Valencià. Llicenciat en Història per la Universitat de València. Ha estat durant quatre dècades al capdavant de la delegació a Castelló d'Acció Cultural del País Valencià. Amb el pseudònim de Jordi Querol ha publicat diferents novel·les de temàtica històrica. El 2016 va ser nomenat "Valencià de l'any".