Participem a la festa de les Maries de l’Alguer amb una tardada musical

Plataforma per la Llengua organitza aquest dijous 8 de setembre una tarda musical amb Claudio Gabriel Sanna & Rall Grup, Arbre del Peix i una nova coral de minyons del projecte Mans Manetes

La festa organitzada del Comitat de Nostra Senyora de l'Esperança se recupera després de dos anys de pandèmia i inclou actes religiosos i civils

Plataforma per la Llengua participa aquest dijous, 8 de setembre, a la festa de les Maries de l'Alguer, que organitza lo Comitat de Nostra Senyora de l'Esperança a la iglésia homònima del camí de l'Alguer - Bosa. La festa se recupera després de la interrupció de dos anys causada de la pandèmia i en aquesta edició l'ONG del català hi col·labora amb una tardada musical que comptarà amb les actuacions d'una nova coral de minyons, Claudio Gabriel Sanna & Rall Grup i lo grup Arbre del Peix, vencidor del concurs CantAlguer.

La tardada musical començarà a les 21 h amb una interpretació de les cançons del llibre-disc Mans Manetes. L'Alguer, paraules, cançons i veus de minyons. Lo concert aniguerà a càrrec de una nova coral de minyons dirigida del mestre Claudio Gabriel Sanna, que a setembre de l'any passat ja ha cantat a l'Aplec Internacional de Cultural Popular Catalana de l'Adifolk.

A continuació, a les 22:30 h, siguerà lo torn del mestre Sanna amb el Rall Grup, que és format de Meritxell Gené (veu i guiterra), Salvatore Maltana (contrabaix), Dario Pinna (violí), Marc Serrats (veu i guiterra), Paolo Zuddas (percussions) i Josep Maria Cols (piano i acordió). Lo conjunt estrenarà lo segon volum del disc Mirau que sem anant i mirant. Cançons de festa, sàtira i taverna de l'Alguer, un repertori de cançons que se cantaven a les velles tavernes de la ciutat i a les reunions familiars i d'amics.

Lo grup Arbre del Peix siguerà l'encarregat de tancar la nit amb un concert que començarà a les 23:30 h. Amb la cançó 'Mos resta sol la nit', la formació ha vencit la primera edició del «CantAlguer, concurs per joves cantautors de l'Alguer» que Plataforma per la Llengua ha impulsat enguany. Lo grup és format der Michelangelo Corbia (guiterra), Andrea Donapai (veu i guiterra), Ignazio Caruso (baix) i Sergio Intelisano (bateria).

Lo programa de la festa de les Maries inicia dilluns 5 amb el tridu. Durant tres dies, fins al dimecres 7, la iglésia de Nostra Senyora de l'Esperança acollirà los exercicis religiosos que serviran per preparar la festa. Lo dimecres lo programa continuarà a les 20 h amb la competició gastronòmica 'Los plats de la marina i de la campanya' i amb un karaoke musical a les 21:30 h a càrrec de Manuel Maltana. La competició gastronòmica, organitzada de l'associació cultural Saber i sabor, serà presentada del director artístic Ignazio Chessa i tothom qui ho vulgui ja s'hi pot inscriure contactant los telèfons 3495748449 i 3473455464. Pel que fa a lo dia de la festa, dijous 8, les Santes Misses es faran a les 9 h i a les 10:30 h i la Missa solemne a les 18 h. Per concloure la jornada, s'organitzarà una processó per beneir els camps que comptarà amb l'acompanyament de la banda musical A. Dalerci.

Organitzada del Comitat de Nostra Senyora de l'Esperança del 2022, la festa de les Maries de l'Alguer vol ésser un espaci per la fe i l'algueresitat i compta amb la col·laboració de Plataforma per la Llengua, el Municipi de l'Alguer i la Fondazione Alghero.