Un pentagrama com un carrer, de Ribes fins a l’Alguer!

Plataforma per la Llengua Garraf organitza a Ribes una projecció del documental L'Alguer: un pentagrama com un carrer amb un col·loqui sobre el film i la situació del català a la ciutat sarda

L'acte compta amb la col·laboració de l'Entitat Social i Esportiva GER, i forma part del programa d'activitats de celebració del 50è aniversari d'aquesta associació ribetana

El dimarts 13 de setembre a les set del vespre, Plataforma per la Llengua i l'Entitat Social i Esportiva GER organitzen una projecció pública del documental L'Alguer: un pentagrama com un carrer a la seu de l'entitat ribetana. Després de la projecció, tots els assistents podran participar en un col·loqui sobre el contingut del documental i la situació del català a l'Alguer.

El col·loqui comptarà amb la presència de Roger Cassany, director del documental, i de Mauro Mulas, membre de la delegació de Plataforma per la Llengua a l'Alguer, així com també amb part de l'equip de coordinació del film. Tots dos parlaran del procés de creació del documental, que dibuixa un paisatge de l'estat del català a l'Alguer i de la relació amb la cançó popular a partir de la següent pregunta: "poden les cançons salvar una llengua?".

L'Alguer: un pentagrama com un carrer és també un exemple perfecte de la tasca de normalització que l'entitat du a terme arreu del domini lingüístic a través de les delegacions territorials. De fet, el film té com a fil conductor l'experiència de la gravació de Mans manetes, un projecte impulsat per Plataforma per la Llengua en col·laboració amb les escoles de la ciutat que va recollir cançons tradicionals i infantils de l'Alguer i les va actualitzar i publicar en formar de llibre-disc.

Aquest acte forma part de la programació especial de celebració del 50è aniversari del GER, una associació ribetana que ha destacat per la defensa i la promoció de la llengua catalana durant mig segle, i que ha impulsat iniciatives com el Festival de Música Electrònica i Experimental Aborigen FONA.