Presentem lo segon número del periòdic de cultura i actualitat algueresa “Al Portal, veus de l’Alguer”

Dimecres 3 d'agost siguerà presentat lo segon número d'"Al Portal, veus de l'Alguer" al Jardí Museu del Corall

La revista, presentada al mes d'abril, és un projecte del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua

Dimecres 3 d'agost al Jardí Museu del Corall, a dins de la ressenya Encontre amb l'Autor, siguerà presentat lo segon número d'"Al Portal, veus de l'Alguer", periòdic en alguerés, que naix d'un projecte del Centre Cultural Antoni Nughes, Obra Cultural de l'Alguer i Plataforma per la Llengua.

La tardada, en programa a les 19:00, veu la participació del director professor Federico Francioni, ensenyant, jornalista, escriptor, nacionalista sard i profund coneixedor de les minories en Itàlia i de les nacions sense estat, amb els representants de les tres associacions, Antoni Torre pel Centre Cultural Don Nughes, Giuseppe Tilloca per l'Obra Cultural de l'Alguer, Òscar Escuder i Irene Coghene, respectivament president i delegada a l'Alguer de Plataforma per la Llengua. Coordinarà l'activitat Carlo Sechi.

Aqueix número obri amb l'entrevista al grup L'Arbre del Peix, vencidor del CantAlguer, Concurs per joves cantautors de l'Alguer, curada de Irene Coghene. Se compta de la col·laboració de diversos estudiosos locals, com Claudio Gabriel Sanna, que firma l'estudi La cançó catalana a l'Alguer, Mariner bon mariner, fruit d'anys de recerques. Han donat un important contribut també Antonio Serra, que escriu de una iglésia desapareixuda ubicada al Cap de la Caça, i Pere Lluís Alvau que recorda la figura de Ciro Fadda i del recent premi Fidelitat a l'Alguer. Continua la rubrica Caminem amb el Centre Excursionista de l'Alguer, amb l'artícul firmat del president Carlo Martinez. Lo projecte gràfic i les il·lustracions són de Margherita Sechi.

La redacció és composta de Irene Coghene, Salvatore Manca, Mauro Mulas, Giusy Pascalis, Luigi Saiu, Salvatore Scala, Carlo Sechi, Giuseppe Tilloca, Antonio Torre, membres de les associacions responsables del periòdic.

"Al Portal, veus de l'Alguer" siguerà disponible al preu de 3,00 euros a les edícoles de la ciutat. És possible subscriure un abonament, contactant la redacció a l'endiriç plalguer@plataformallengua.cat.

Lo 21 de agost lo periòdic siguerà presentat a la X Jornada algueresa a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent (Catalunya Nord).