Celebrem l’Any Joan Fuster a Sant Andreu de Palomar

Més d'un centenar de persones participen en la jornada central de la celebració del centenari de Joan Fuster al districte de Sant Andreu

Més d'un centenar de persones van participar aquest dissabte 9 de juliol al matí en la jornada central de l'Any Joan Fuster al districte de Sant Andreu de Palomar de Barcelona. La jornada, que va tenir lloc a la plaça del Comerç, va ser organitzada pel Casal Independentista de Sant Andreu El Noi Baliarda, Endavant Sant Andreu, CUP Sant Andreu i Plataforma per la Llengua Barcelona.

Les activitats van començar a les 10 h, amb un esmorzar d'orxata i fartons amenitzat i presentat pel músic Jordi Montañez, i es van allargar fins a les 14 h. A més d'una lectura d'aforismes i fragments de l'obra de Fuster, la jornada va incloure un vermut musical a càrrec de Subversions.

El plat fort de la jornada va ser una taula rodona sobre la figura de l'intel·lectual de Sueca i el seu paper com a defensor de la unitat de la llengua catalana. En aquesta taula rodona hi van participar Eloi Planas, voluntari de Plataforma per la Llengua Barcelona; Glòria Calafell, poeta i filòloga catalana, i Queralt Badia, militant d'Endavant-OSAN.

Per a l'ONG del català, la jornada va servir per reivindicar la importància de Fuster, però també per consolidar l'activitat del grup local. L'entitat vol potenciar les seves activitats al barri de Sant Andreu, tenint en compte que en aquest barri cada vegada hi ha més veïns que volen ser voluntaris de Plataforma per la Llengua.