Estrenem el videoclip “Orgull de barri” amb els joves de Ciutat Meridiana

Plataforma per la Llengua presenta un nou videoclip de la mà del cantant de música urbana Nel·lo C i La Meri Productions

"Orgull de barri" és el títol de l'últim videoclip dut a terme per Plataforma per la Llengua amb els alumnes de cinquè de primària de l'Escola Ferrer i Guàrdia de Ciutat Meridiana. Una seixantena d'alumnes han participat en l'elaboració de la lletra i en la gravació del videoclip, que s'ha estrenat aquest diumenge, 24 de juliol, en el marc de la cloenda de la Festa Major de la Zona Nord.

Aquesta cançó és fruit dels tallers que el cantant de música urbana Nel·lo C ha impartit als alumnes de cinquè de primària en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana. Aquests tallers s'han dut a terme entre els mesos de gener i juny amb una sessió per setmana. Pel que fa a la producció audiovisual del videoclip, ha anat a càrrec de La Meri Productions, un col·lectiu de joves del barri especialitzat en el món de l'audiovisual.

La cançó "Orgull de barri" fa una reivindicació de la identitat cultural del barri i de la lluita contra les desigualtats socials. La lletra defensa l'ajuda als altres i la no discriminació, així com la importància del respecte entre cultures, perquè, com diu la cançó, "cadascú ve d'un lloc, diferents països. Mil formes de pensar, molts matisos". Entre altres temes, "Orgull de barri" també parla de l'assetjament escolar i dels drets dels infants.

L'Escola Ferrer i Guàrdia fa tres anys que participa en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana i Plataforma per la Llengua hi treballa amb l'objectiu d'acostar el català de manera lúdica i distesa als més joves. El maig del 2019, els alumnes de l'escola van gravar el primer videoclip, "Al barri i a la gent", i el 2021 es va presentar el videoclip "Som com som".

En el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral, Plataforma per la Llengua també ha impartit tallers de rap en un altre centre del barri, l'Escola Mestre Morera. Els alumnes d'aquest centre van gaudir de les sessions amb Nel·lo C el curs passat i d'aquests tallers en va sortir la cançó "Feliç".