Publiquem el número 39 de la revista ‘La Corbella’

L'edició inclou un dossier sobre les discriminacions lingüístiques de les administracions espanyoles, repassa les accions que s'han fet per defensar l'escola en català i entrevista Anna N. Schlegel, empresària catalana establerta a Califòrnia i considerada la dona més influent del món tecnològic

La revista de Plataforma per la Llengua ja es pot consultar a través d'Issuu i de la web de l'entitat

El número 39 de la revista semestral de Plataforma per la Llengua, La Corbella, ja es pot consultar a Internet. Qui el vulgui llegir i assabentar-se de les darreres notícies de l'entitat, pot trobar la revista a Issuu o a la nostra pàgina web. A més, durant els pròxims dies, els socis de l'ONG del català també rebran a casa un exemplar de la revista en paper.

En aquesta edició, La Corbella entrevista Anna N. Schlegel, una empresària catalana establerta als Estats Units que ha estat escollida per diferents revistes com la dona més influent del món tecnològic i l'executiva més admirada i que darrerament ha començat a col·laborar amb Plataforma per la Llengua com a assessora voluntària. Schlegel defensa que "les empreses han de saber que amb el català també faran negoci" i que, per fer avançar el català a les grans plataformes audiovisuals o al món dels videojocs, "la força del client és crucial".

La revista també inclou un dossier sobre les discriminacions lingüístiques que promouen les administracions espanyoles, fa un repàs de les accions que s'han dut a terme per defensar el català a l'escola i publica una enquesta que revela que el català no és residual a la justícia, sinó que l'hi fan, perquè, de fet, és la llengua majoritària de comunicació entre els advocats.

A més, en aquest número també es recorda la mort del fundador de l'entitat, Martí Gasull, ara fa deu anys a l'Himàlaia i es repassen les principals accions que ha dut a terme Plataforma per la Llengua des d'aleshores. Malgrat el pas del temps, l'objectiu és el mateix i cal continuar caminant per fer que el català avanci.

La nova Corbella es fa ressò de la renovació de la direcció i de l'executiva de l'entitat i dedica, com sempre, unes pàgines a l'activitat territorial de Plataforma per la Llengua. També recull notícies internacionals sobre el català, recomana lectures interessants, proposa jocs lingüístics i ofereix descomptes i avantatges als socis.

Pel que fa als articles d'anàlisi i d'opinió, en aquest número s'inclouen reflexions del president de l'entitat, Òscar Escuder; de la vicepresidenta, Mireia Plana, i de la directora, Rut Carandell, així com d'Antoni Royo, Ivan Solivellas, Marga Payola, David Casellas, Enric Balaguer, Irene Coghene, Carlo Sechi i Agustí Tola.

La Corbella és la revista de l'ONG del català, un dels principals mitjans de comunicació a través del qual l'entitat difon les seves activitats. S'hi inclouen notícies sobre les darreres campanyes impulsades i sobre els èxits assolits, articles d'opinió sobre diversos aspectes sociolingüístics, entrevistes i recomanacions d'interès.