Col·laborem amb la Fundació Punt Cat per impulsar un portal de proveïdors de serveis digitals en català

Les petites i mitjanes empreses que vulguin beneficiar-se de les ajudes del govern espanyol per digitalitzar-se poden trobar a elkit.cat els proveïdors que ofereixen els serveis en català

L'objectiu d'aquesta iniciativa és facilitar a les pimes l'accés a les ajudes del "bo digital" per a digitalitzar-se en llengua catalana

Plataforma per la Llengua ha col·laborat amb la Fundació Punt Cat i el Consell General de Cambres de Catalunya per impulsar elkit.cat, un portal web per trobar els proveïdors acreditats a red.es que ofereixen serveis de digitalització d'empreses en català. L'objectiu de la iniciativa és facilitar que les organitzacions que vulguin beneficiar-se de les ajudes del govern espanyol per digitalitzar les empreses (el bo digital) puguin contractar proveïdors en català. Es tracta, en última instància, d'impulsar el català a les empreses i a Internet, i de fer visibles les empreses que aposten pel català.

Aquest bo digital es finança a través del fons Next Generation de la Unió Europea i té el propòsit, d'una banda, d'ajudar les petites i mitjanes empreses a crear webs i a digitalitzar processos, i, d'altra banda, d'impulsar els autònoms i les empreses tecnològiques, gràcies a la digitalització de les pimes.

La convocatòria d'ajudes s'emmarca en el programa Kit Digital del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'executiu espanyol, i incentiva que els beneficiaris contractin una o diverses solucions de digitalització a una de les empreses autoritzades com a "agents digitalitzadors". Els bons digitals no es faran efectius, però, fins que aquests agents no presentin la justificació de l'activitat i l'organisme que els concedeix consideri justificada la subvenció.

Les empreses tecnològiques que vulguin formar part de la llista de proveïdors i ser considerades "agents digitalitzadors" s'han d'inscriure a la seu electrònica de Red.es, una entitat del Ministeri d'Assumptes Econòmics i de Transformació Digital del govern espanyol. Tanmateix, aquest portal no categoritza les empreses en funció dels idiomes en què poden treballar i, per això, s'ha cregut convenient crear un portal que aplegui tots els proveïdors de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears que poden oferir els serveis en català.

El web elkit.cat, a més, també permet discriminar els proveïdors en funció dels serveis concrets que ofereixen, en funció de les comarques i de les províncies on treballen, i en funció de categories com, per exemple, la gestió de clients, el lloc web, les xarxes socials, el comerç electrònic o la ciberseguretat.

A més de Plataforma per la Llengua, aquesta iniciativa de la Fundació Punt Cat compta amb el suport del Consell General de Cambres de Catalunya i la col·laboració de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Consell de Direcció per a la promoció de l'ús del domini .cat i de la presència del català a internet.