Participem en la desena Diada de l’Educació Pública de Badalona per defensar el model d’escola en català!

Diumenge passat, 29 de maig, Plataforma per la Llengua va muntar una paradeta a Badalona per informar sobre les campanyes que l'entitat du a terme en defensa del model d'escola en català

El passat diumenge, 29 de maig, la delegació local de Plataforma per la Llengua a Badalona va participar en la desena Diada de l'Educació Pública de Badalona per defensar el model d'escola en català. L'activitat va tenir lloc de 10 a 14 h i les entitats participants van ocupar la C-31 en direcció a Mataró, entre els accessos del Pavelló Olímpic i el carrer Coll Pujol.

Voluntaris de la delegació local van aprofitar l'esdeveniment per muntar una paradeta en defensa del model d'escola en català. Durant la diada, van informar els assistents sobre la situació del català a les escoles davant la sentència del 25% de castellà, i també dels riscos de la proposició de llei sobre les llengües a l'escola. Aquesta llei, acordada entre ERC, Junts, el PSC i En Comú Podem, defineix el castellà com a llengua "d'ús curricular" i obre la porta perquè el govern espanyol pugui fixar fins a un 50% de castellà a l'escola emparant-se en la llei d'educació espanyola (LOMLOE o Llei Celaá).

Aquesta no ha estat l'única acció en defensa de la llengua que la delegació de Plataforma per la Llengua ha dut a terme aquest maig. El dia 8 va organitzar una parada a les Festes del Badiu, al Parc de Can Solei-Ca l'Arnús, per informar de les campanyes de l'entitat. En aquest cas, a més, els assistents van poder participar en els tallers de Scrabble en català que l'entitat va organitzar en col·laboració amb la Federació Internacional de Scrabble en Català.

Vols fer-te voluntari de Plataforma per la Llengua a Badalona i col·laborar amb nosaltres en les pròximes accions a la ciutat? No ho dubtis i omple el formulari. Tu també pots ajudar-nos a millorar la salut de la nostra llengua!