Celebrem el lliurament de la 36a edició dels Premis de l’ADAC a la Normalització Lingüística i Cultural

El centre d'arts escèniques El Galliner i el professor i activista Toni Ruscalleda rebran aquest divendres, 27 de maig, a l'Auditori Irla de Girona, uns guardons impulsats per l'Ateneu d'Acció Cultural, associat a Plataforma per la Llengua

El centre d'arts escèniques El Galliner i l'activista cultural i professor de català Toni Ruscalleda rebran aquest divendres, 27 de maig, els Premis de l'ADAC a la Normalització Lingüística i Cultural. Els guardons, impulsats per l'Ateneu d'Acció Cultural de Girona, associat a Plataforma per la Llengua, arriben a la 36a edició i es lliuraran a l'Auditori Irla de Girona en un acte que començarà a les 19 h.

El centre d'arts escèniques El Galliner i el professor i activista Toni Ruscalleda, els guardonats de la 36a edició

Els guardonats s'han escollit a través d'un procés de votació popular que ha comptat amb una gran participació i que ha partit de les propostes fetes pel jurat. En la categoria d'entitat, El Galliner s'ha imposat a la Casa Ametller, La Incorrecta i Música Antiga de Girona, i en el premi personal, Toni Ruscalleda ha passat per davant de Carme Junyent, Eva Bertrana i Mercè Cano.

Presentat per Julieta Cortina, l'acte de lliurament comptarà amb una actuació de la Coral de l'ADAC i servirà per homenatjar el pedagog i professor de la Universitat de Girona Mon Marquès per la seva trajectòria al servei del país. A més, com cada any, durant l'acte també es lliuraran els reconeixements al millor article i a la millor carta sobre la llengua catalana publicats a El Punt Avui durant el 2021. En l'edició d'enguany, els guardonats seran l'escriptora Maria Mercè Roca, que va publicar l'article "La indiferència mata", i Alba Aguilera Bort, d'Esparreguera, que va escriure la carta "Guerra lingüística".

Els Premis a la Normalització Lingüística i Cultural són una iniciativa de l'Ateneu d'Acció Cultural de Girona per reconèixer i prestigiar la tasca de persones i entitats exemplars en la defensa de la llengua catalana. A la pàgina web de l'ADAC s'hi pot trobar tota la informació.

Premis de l'ADAC