Organitzem un taller de rap en català a la Jornada Intercultural del districte sisè de Sabadell

Plataforma per la Llengua celebra el Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament amb un taller que s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud

Plataforma per la Llengua va organitzar aquest divendres, 20 de maig, a la tarda, un taller de rap en català en el marc de la Jornada Intercultural del districte sisè de Sabadell. El taller va anar a càrrec de Nel·lo C, músic urbà de Sabadell, i hi van participar una quinzena d'alumnes de diferents escoles del barri. L'activitat, oberta a tothom, es va fer a l'aire lliure a la plaça Picasso.

La Jornada Intercultural es va celebrar amb motiu del Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament, i va començar a les 16.30 h amb activitats infantils per promocionar la cultura gitana, a càrrec de Tikne Barvalipe. A la mateixa hora, també es va organitzar el taller "Rumors de pedra", que va servir per plantejar preguntes clau sobre la percepció que tenim de les persones immigrades i dialogar sobre els rumors i les diferents maneres de desmuntar-los. La jornada va continuar amb el taller de rap organitzat per l'ONG del català, que va començar a les 17.30 h, i va concloure amb la presentació d'algunes activitats formatives per a les famílies migrades.

La participació de Plataforma per la Llengua en aquesta jornada s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de Sabadell Sud, una iniciativa de l'entitat nascuda el 2017 per promocionar el català entre les persones nouvingudes del districte sisè de la ciutat, un districte que, per raons històriques, presenta un ús social baix del català.

A més de l'ONG del català, en l'organització d'aquesta jornada també hi han col·laborat l'Ajuntament de Sabadell, l'Institut Ribot i Serra, la plataforma d'entitats El 6 a la xarxa, la Casa Àsia, Sabadell Diversa i la Fundació Privada Pere Closa, per a la formació i la promoció dels gitanos a Catalunya.