Més de 70 persones assisteixen a la xerrada “No eren bruixes, eren dones” organitzada per Plataforma per la Llengua Canet de Mar

Maria Coll, cap de redacció de la revista Sàpiens, va ser la ponent d'una xerrada centrada en el món de la bruixeria a Catalunya

El passat divendres 29 d'abril més de 70 persones van assistir a la xerrada "No eren bruixes, eren dones" que va tenir lloc a les 18:30 h a la sala d'actes de l'Escola de Teixits de Canet de Mar. La xerrada va ser conduïda per Maria Coll, cap de redacció de la revista Sàpiens, publicació que ha impulsat la campanya "No eren bruixes, eren dones" amb la intenció de dignificar els milers de dones que van ser acusades de bruixeria entre els segles XV i XVIII.

Durant la conferència, Coll va explicar que la primera llei europea contra el crim de la bruixeria es va redactar en terres catalanes, en concret, a les Valls d'Àneu (1424). També va dir que a Catalunya s'han documentat fins a 700 dones que van ser acusades de bruixeria, tot i que es creu que la xifra podria arribar realment al miler. La majoria d'acusacions es donen en pobles del Pirineu i contra dones grans, pobres i, en molts casos, estrangeres.

Així mateix, Coll va fer referència a les diferents accions que la revista Sàpiens ha dut a terme amb motiu de la campanya. Entre aquestes accions, cal destacar l'impuls del manifest #noerenbruixes, que ja compta amb més de 1200 adhesions, i la creació d'un mapa de la caça de bruixes que ens permet situar en l'espai i el temps cadascuna de les acusacions documentades a Catalunya.

La xerrada va ser organitzada per la delegació local de Plataforma per la Llengua a Canet de Mar amb la col·laboració de l'Associació Cultural Mares Malabaristes. Aquesta és una de les moltes accions que es té previst dur a terme amb la delegació de voluntaris de Canet durant aquest any.