Una cinquantena de persones assisteixen a les presentacions a Eivissa i Palma del llibre “No parlaràs mai un bon català” del diputat Joan Mena

Bernat Joan, de Plataforma per la Llengua, participa a les presentacions, que han estat organitzades per Esquerra Unida i que han servit per reivindicar la immersió lingüística

Una cinquantena de persones han assistit aquesta setmana a les presentacions a Palma i Eivissa del llibre "No parlaràs mai un bon català", del portaveu de Catalunya en Comú i diputat al Congrés dels Diputats, Joan Mena. Bernat Joan, membre de Plataforma per la Llengua Illes Balears, ha participat en totes dues presentacions, que han tingut lloc a Ca n'Alcover el divendres 29 d'abril i a l'Institut d'Estudis Eivissencs el dissabte 30.

A més de Bernat Joan, la presentació a Palma també ha comptat amb la presència de Juanjo Martínez, coordinador d'Esquerra Unida Illes Balears, Antònia Jover, coordinadora de Podem Balears, i Lena Serra, de la junta directiva de l'Obra Cultural Balear. En el cas de la presentació a Eivissa, Joan Mena i Bernat Joan han estat acompanyats per David Álvarez, conseller insular d'Unides Podem.

Durant la seva intervenció, Mena ha recordat els seus orígens i ha reivindicat la importància de la immersió lingüística i de l'educació pública a barris humils com el seu, el de Torre-romeu, a Sabadell, un barri d'àmplia majoria castellanoparlant. Mena ha recordat la lluita per tal que els fills i les filles de les classes populars tinguessin accés al català com a llengua de cohesió social i d'igualtat d'oportunitats, un privilegi del qual les classes populars nouvingudes n'havien estat tradicionalment excloses.

Per la seva banda, Bernat Joan, professor de secundària a Eivissa i antic secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, ha defensat que "la millor tradició pedagògica d'aquesta terra és que si hem de viure junts, ens hem d'educar junts, i això passa per la immersió lingüística com a eina per a assolir la igualtat d'oportunitats".

El llibre "No parlaràs mai un bon català" proposa un viatge per la Catalunya dels anys seixanta a través dels ulls d'un al·lot de família nouvinguda a l'espera d'un futur millor i defensa el model d'immersió lingüística com un element cabdal per a la cohesió social, la integració cultural i la igualtat d'oportunitats.

Els vídeos sencers de la presentació de Palma es poden trobar al següent enllaç.