Els professors debaten a Cervelló sobre la situació del català a les escoles del Baix Llobregat

Una quinzena de persones assisteixen al debat organitzat per Plataforma per la Llengua a la biblioteca de Cervelló

Una quinzena de persones van assistir el dijous 28 d'abril a la taula rodona de docents que va tenir lloc a la biblioteca de Cervelló per parlar de la situació del català als centres educatius del Baix Llobregat. L'acte va ser organitzat per Plataforma per la Llengua i va comptar amb la participació de Marina Solís i Jessica Sauras, docents de secundària, i de Cèsar Carreras, professor universitari cervellonenc. Rosa Monforte, delegada de Plataforma per la Llengua a la comarca, va moderar la taula, que també va servir per presentar algunes dades de l'InformeCat, elaborat anualment per l'entitat amb dades sobre la situació de la llengua.

Partint d'aquestes dades i de les dades recollides en els anys d'experiència de Solís, el debat va abordar molts temes diferents. Ponents i públic van coincidir en la importància de formar els docents perquè tornin a percebre's a si mateixos com a referents lingüístics i també en la necessitat de reforçar la presència del català a l'audiovisual per fer arribar la llengua als infants fora de l'àmbit escolar. Pel que fa a la priorització de les accions, els participants també van coincidir en la secundària com l'etapa en què més cal treballar, perquè és la franja d'edat en què la davallada en l'ús social de la llengua es fa més evident.