Presentem a Vilanova i la Geltrú el Decàleg irreverent per a la defensa del català, de Gerard Furest

El cicle "Què n'hem de fotre, del català?" fa parada a la biblioteca Armand Cardona Torrandell davant d'una dotzena de persones

Una dotzena de persones van assistir el divendres 29 d'abril a la presentació del Decàleg irreverent per a la defensa del català, del professor de secundària Gerard Furest a la Biblioteca Armand Cardona Torrandell de Vilanova i la Geltrú. La presentació, emmarcada en el cicle "Què n'hem de fotre, del català?", va ser organitzada per Plataforma per la Llengua.

A l'acte, Furest va analitzar la caiguda de l'ús social del català sobretot en els joves i la transmissió intergeneracional de la llengua, i va fer un èmfasi especial en la diglòssia, "el mur amb el qual topem els catalanoparlants", segons el mateix autor. Però Furest també va voler ser propositiu i va oferir deu propostes per defensar la llengua cada dia en molts àmbits diferents. Durant el debat posterior que es va generar amb el públic, el tema més comentat va ser el del paper del català a l'escola i als mitjans de comunicació per tal d'impulsar la llengua entre el jovent.

Plataforma per la Llengua organitza el cicle de xerrades "Què n'hem de fotre, del català?" per presentar novetats editorials relacionades amb la sociolingüística arreu del territori. El cicle ja ha fet parada a municipis com Igualada, Mataró o Molins de Rei i ben aviat també passarà per Sabadell o Cerdanyola del Vallès.