Pau Vidal i Gerard Furest expliquen "Què n'hem de fotre, del català?" a Lleida

El cicle "Què n'hem de fotre, del català" es presenta a l'Ateneu Cooperatiu La Baula de Lleida i serveix per reflexionar sobre què cal fer per incentivar l'ús de la llengua

Una vintena de persones van assistir aquest dimarts 19 d'abril a la presentació a Lleida dels últims llibres del lingüista Pau Vidal i del professor de secundària Gerard Furest: Nivell Ç, del català esporuguit al parlant empoderat i Decàleg irreverent per a la defensa del català. L'acte va tenir lloc a les 19 h a l'Ateneu Cooperatiu La Baula i va servir per reflexionar sobre els reptes actuals de la llengua catalana.

Els autors van parlar de la situació del català des de dues perspectives diferents però complementàries. Mentre Vidal va teoritzar sobre com serà el català que parlarem d'aquí a cent anys, Furest va parlar de les actituds individuals i de les principals estructures polítiques que ens calen per assegurar-ne la continuïtat. En aquest sentit, la reivindicació de les parts més expressives dels idiolectes individuals, la fidelitat lingüística dels parlants i l'escola i els mitjans de comunicació van ser assenyalats com els elements més importants a tenir en compte.

L'acte va ser organitzat per Plataforma per la Llengua Lleida i va comptar amb la col·laboració de l'Ateneu Cooperatiu La Baula, que va acollir l'acte. La xerrada forma part del cicle "Què n'hem de fotre, del català?" que ja ha fet escala a llocs com Igualada, Mataró i Olesa de Montserrat, i que també passarà aviat per municipis com Sabadell o Vilanova i la Geltrú.