Col·laborem amb el Col·legi de l’Advocacia de Sabadell en l’edició d’un llibre de microrelats en català

Membres de Plataforma per la Llengua assisteixen a la presentació del llibre en un acte sobre llengua a la seu de l'ICASBD

Plataforma per la Llengua ha col·laborat amb el Col·legi de l'Advocacia de Sabadell (ICASBD) en l'edició d'un llibre de microrelats en català que recopila els textos presentats en les tres edicions del concurs de microrelats organitzat per la comissió de llengua de l'ICASBD.

El llibre es va presentar el dijous 21 d'abril a la seu d'aquesta institució davant d'una seixantena de persones, en el marc d'un acte sobre llengua que també va servir per presentar la plataforma Compendium i lliurar els premis de la tercera edició del concurs de microrelats.

Compendium és un nou portal web gratuït impulsat pel Consell de l'Advocacia Catalana i disset institucions més, entre les quals la Generalitat de Catalunya, que ofereix més de 500 recursos lingüístics i jurídics per a l'advocacia. Anna Arnall, col·laboradora del Servei Lingüístic del Consell, va ser l'encarregada de presentar la iniciativa.

A més de la directora de Plataforma per la Llengua, Rut Carandell, i de diversos voluntaris del grup local, a l'acte també hi van assistir la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró; l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i el president de la comissió de llengua del Consell de l'Advocacia Catalana, Rogeli Montoliu. Tots els participants van ser obsequiats amb un exemplar del llibre de microrelats coeditat per l'ONG del català i van gaudir d'un refrigeri.

La implicació de Plataforma per la Llengua en l'edició d'aquest llibre s'emmarca en el conveni de col·laboració mútua signat a principi de 2022 amb el Col·legi de l'Advocacia de Sabadell, un conveni que té el propòsit de reforçar el català a la justícia i que servirà per impulsar aviat noves accions.