Brams celebra a l'Alguer 30 anys de carrera, en el marc del Festival BarnaSants

La banda de rock presentarà l'espectàcul "Baula rere Baula", el concert celebratiu dels 30 anys de carrera

Lo Festival de Cançó BarnaSants i Plataforma per la Llengua dediquen lo segon apuntament de la ressenya musical a l'Alguer al concert celebratiu dels 30 anys de carrera del grup català Brams, que lo 24 d'abril presentarà "Baula rere Baula" al Teatre "Cívic Gaví Bal·lero". L'espectàcul és ja passat per l'Hospitalet de Llobregat, Formentera, Bellreguard, Amposta, Girona i Manacor i, després de l'Alguer, també passarà per Balaguer, València i la Catalunya del Nord.

Guiats del cantant Francesc Ribera "Titot" i del productor musical David Rosell, Brams són una banda de rock i ska originària de Berga, que ha escomençat la carrera a l'any 1990, publicant lo primer disc "Amb el rock a la faixa" al 1992. La band diventa ràpidament la punta de diamant del rock independentista català i elaboren una discografia empenyada a favor de la causa independentista. Amb el temps l'estil de la banda escomença a allunyar-se del rock radical i a integrar influències de diferents estils, anticipant l'explosió de la música rica de contaminacions del principi del s. XXI. Ara, 30 anys després del primer àlbum, centenars de concerts i més de 13 discos, l'espirit combatiu que los ha fet nàixer és encara intacte.

Per celebrar aquest aniversari, los Brams tornen amb un recital assai especial, pensat per teatres i auditoris amb importants convidats. Pel concert a l'Alguer, compten de l'extraordinària participació d'artistes algueresos com Davide Casu, Franca Masu, Claudio Gabriel Sanna i la extemporània Coral de l'Anpi.

L'apuntament pel concert és per dissabte, 24 d'abril a les 20.30 al Teatre Cívic "Gaví Bal·lero". Los bitllets (5€, 2,50€ reduït per les associacions col·laboradores) se poden comprar a la web www.barnasants.com o a la Biblioteca Catalana, seu de Plataforma per la Llengua (carrer de Pa i Aigua/Via Arduino n. 48) a partir del dimarts 19 d'abril, de les 18:30 a les 20:00. En alternativa, los bitllets se pogueran comprar, fins a l'exhauriment dels llocs disponibles, lo dia del concert, a l'entrada del Teatre, de les 18:30 fins a 15 minuts primer de l'horari d'inici programat.

Lo Festival vanta la col·laboració de diverses associacions en ciutat, com Obra Cultural de l'Alguer, Centre Cultural Don A. Nughes - Escola d'alguerés "P. Scanu", Rete delle Donne Alghero, Fidapa Sezione di Alghero, ANPI, Università delle Tre Età i l'Institut Musical "G. Verdi" i té lo patrocini del Municipi de l'Alguer, de la Fondazione Alghero i de l'Ofici de l'Alguer de la Delegació de la Generalitat de Catalunya.