El cicle “Què n’hem de fotre, del català?” aterra amb èxit a Olesa de Montserrat

Una cinquantena de persones van assistir a la presentació dels últims llibres de Pau Vidal i Gerard Furest en un acte que va comptar amb la participació de Rosa Monforte, delegada de Plataforma per la Llengua al Baix Llobregat

Una cinquantena de persones van assistir el dijous 24 de març a la presentació a Olesa de Montserrat dels últims llibres del lingüista Pau Vidal i del professor de secundària Gerard Furest: Nivell Ç, del català esporuguit al parlant empoderat i Decàleg irreverent per a la defensa del català. L'acte, que va tenir lloc a les 19 h a la Biblioteca Santa Oliva, s'emmarcava en el cicle "Què n'hem de fotre, del català?" i va ser organitzat, en aquesta ocasió, per Òmnium Pla de Montserrat, amb el suport de Plataforma per la Llengua.

Rosa Monforte, delegada de l'ONG del català al Baix Llobregat, va introduir l'acte i va presentar les dades més rellevants de l'edició de 2021 de l'InformeCat, l'informe que elabora anualment Plataforma per la Llengua sobre l'estat del català. Aquestes dades van servir per contextualitzar la conversa entre Pau Vidal i Gerard Furest, que van abordar molts dels temes relacionats amb l'estat actual de la llengua catalana: des de les actituds lingüístiques i els idiolectes propis fins a la política lingüística duta a terme per les diferents administracions durant els darrers quaranta anys.

L'actualitat també va entrar al debat i Vidal i Furest van criticar la proposta de modificació de la Llei de política lingüística presentada per ERC, Junts per Catalunya, PSC i En Comú Podem. Així mateix, tots dos van donar suport a la mobilització del 26 de març impulsada, entre d'altres entitats, per Plataforma per la Llengua.

La presentació a Olesa de Montserrat va ser organitzada per Òmnium Pla de Montserrat i va comptar amb la col·laboració de Plataforma per la Llengua Baix Llobregat, Olesa Ateneu i la Biblioteca Santa Oliva. El cicle "Què n'hem de fotre, del català?" ja ha passat per Igualada o Mataró i farà parada aviat a Molins de Rei, Arenys de Mar, Lleida, Vilanova i la Geltrú o Premià de Mar.