L'Ateneu Igualadí s'omple amb motiu de la presentació dels darrers llibres de Pau Vidal

Una dotzena de persones assisteixen a la presentació, que s'emmarca en el cicle "Què n'hem de fotre, del català?" organitzat per Plataforma per la Llengua

Una dotzena de persones van assistir el divendres 18 de març a la presentació a l'Ateneu Igualadí dels darrers llibres del lingüista i traductor Pau Vidal: Nivell Ç, del català esporuguit al parlant empoderat (de Pòrtic Edicions) i L'enxandallament del món (de Viena Edicions).

En paraules de l'autor, totes dues obres presenten visions oposades però complementàries de la situació de la llengua catalana. D'una banda, Nivell Ç s'acosta a la llengua des d'una aproximació de "quilòmetre zero" i fa una reflexió sobre algunes actituds lesives que tenen els catalanoparlants cap a ells mateixos. N'és un exemple l'encarcarament que mostren molts parlants a l'hora d'expressar-se oralment. Aquest encarcarament, que és fruit de la poca seguretat que tenen sobre com s'expressen i de la por de ser corregits contribueix, segons l'autor, a popularitzar un llenguatge menys expressiu i genuí. D'altra banda, L'enxandallament del món posa alguns d'aquests fenòmens en context i demostra que no són exclusius del català, sinó que es produeixen arreu del planeta, en el context d'un món globalitzat en què totes les llengües perden riquesa i matisos i es pot dir, per tant, que "s'enxandallen".

La presentació va ser organitzada per Plataforma per la Llengua Igualada amb la col·laboració de l'Associació Promotora de la Llengua Catalana, Òmnium Anoia, la llibreria Aqualata i l'Ateneu Igualadí, i forma part del cicle de xerrades "Què n'hem de fotre, del català?". En el marc d'aquest cicle, ja s'han organitzat presentacions a Mataró, Molins de Rei, Sabadell o Lleida.