El Consell i l’Ajuntament d’Eivissa s’impliquen amb el projecte "Eivissa Bits"

Plataforma per la Llengua Illes Balears s'ha reunit amb representants de diferents institucions de l'illa per avançar en la normalització de la llengua

El representant polític de Plataforma per la Llengua a les Illes Balears, Ivan Solivellas, es va reunir la setmana passada amb diferents institucions i representants polítics d'Eivissa. Les reunions cercaven apropar les inquietuds de l'entitat respecte de l'ús de la llengua a les administracions i a les polítiques públiques de l'illa d'Eivissa.

Dijous 7 es va trobar amb Carmen Boned, regidora de Benestar Social, Educació i Gent Gran de l'Ajuntament d'Eivissa. L'Ajuntament es va comprometre a ajudar Plataforma per la Llengua amb el concert final del projecte Eivissa Bits i a col·laborar en l'anàlisi de la situació sociolingüística de Vila a fi de fer propostes de planificació.

Més tard, es va reunir amb Marià Mayans, president de l'Institut d'Estudis Eivissencs, amb qui varen parlar d'estratègies conjuntes en favor de la promoció de la llengua a l'illa d'Eivissa i es va reblar el compromís de continuar les col·laboracions futures.

Finalment, l'ONG del català va visitar Josep Antoni Prats, representant d'Ara Eivissa, per a conèixer la seva acció política en matèria de llengua i per a exposar el posicionament i arguments de Plataforma per la Llengua Illes sobre l'avantprojecte de llei de consum.

Dijous 8, Solivellas es va trobar amb Josep Marí, conseller de Mobilitat i Habitatge del Govern de les Illes Balears, amb qui varen parlar de la importància del transport públic de les Illes Balears (TIB), dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i de Ports de les Illes Balears en la tasca conjunta de normalització de la llengua, així com el posicionament de l'ONG del català sobre l'avantprojecte de llei de consum.

Més tard, es va reunir amb Vicent Marí, president del Consell d'Eivissa, i Sara Ramón, consellera d'Educació, Cultura i Patrimoni, amb qui van compartir punts de vista i objectius. A més, es van comprometre a col·laborar amb l'Eivissa Bits.

Finalment, dissabte 9, va tenir lloc una trobada-vermut de Plataforma per la Llengua Illes Balears a Sant Josep, amb una gran participació de socis, voluntaris i gent propera en què es va acordar, a curt termini, fer una paradeta informativa a la fira del llibre, el dia de Sant Jordi, a l'Alamera de la Ciutat d'Eivissa.