Una trentena de persones assisteixen a la presentació dels últims llibres de Pau Vidal i Gerard Furest a Molins de Rei

L'acte va tenir lloc el dimarts 5 d'abril a la Federació Obrera de Molins de Rei i s'emmarca en el cicle de presentacions "Què n'hem de fotre, del català?"

La necessitat d'una política lingüística valenta, la importància de ser fidels al català i la reivindicació d'un llenguatge genuí i expressiu centren la conversa

Una trentena de persones van assistir aquest dimarts 5 d'abril a la presentació a Molins de Rei dels últims llibres del lingüista Pau Vidal i del professor de secundària Gerard Furest: Nivell Ç, del català esporuguit al parlant empoderat i Decàleg irreverent per a la defensa del català. L'acte, que s'emmarca en el cicle "Què n'hem de fotre, del català?", va tenir lloc a les 19 h a la Federació Obrera de Molins de Rei i va servir per reflexionar sobre els reptes actuals de la llengua catalana. La delegada de Plataforma per la Llengua al Baix Llobregat, Rosa Monforte, va moderar el debat i va exposar algunes de les dades recollides a l'InformeCat 2021 de l'ONG del català.

Durant la conversa, els ponents van abordar molts dels temes relacionats amb l'estat actual de la llengua catalana: des de la necessitat de pressionar els polítics perquè apliquin una política lingüística valenta a la llibertat que han de tenir els parlants per fer servir una llengua genuïna i expressiva que pugui ser atractiva en una època de puixança de l'oralitat.

L'actualitat també va entrar al debat i Vidal i Furest, signants del manifest "Defensem l'escola en català!", van criticar la proposta de modificació de la Llei de política lingüística presentada per ERC, Junts per Catalunya, PSC i En Comú Podem. Tots dos van mostrar el seu suport a les mobilitzacions de rebuig a la proposta i van lloar accions com la que Plataforma per la Llengua va dur a terme el 18 de febrer per reclamar la carta en català als establiments de les cadenes Five Guys i Surf House. Per Furest i Vidal, es tracta d'un exemple d'activisme necessari per fer efectius els drets lingüístics que ja tenim reconeguts.

L'acte va ser organitzat per Plataforma per la Llengua Molins de Rei i va comptar amb la col·laboració de l'Ateneu Mulei, l'Assemblea Nacional Catalana de Molins de Rei, la Federació Obrera i l'Ajuntament del municipi. El cicle, que els mateixos autors han batejat com a "Què n'hem de fotre tour", ja ha passat per Olesa de Montserrat, Igualada o Mataró, i farà parada properament a Lleida i Montmeló.