50% de descompte en dos dels concerts que organitza l’Associació Joan Manén

Plataforma per la Llengua i l'Associació Joan Manén, una entitat sense ànim de lucre dedicada a la recuperació i difusió del patrimoni musical català, col·laboren per oferir als socis descomptes del 50% en dos dels concerts que organitzen en l'11è Cicle de concerts Els teus Clàssics.

Actualment l'Associació és una institució de referència en el seu àmbit i desenvolupa un treball sistemàtic d'investigació, ordenació i projecció de la música d'autors catalans del passat i del present a escala nacional i internacional.

El dijous 7 d'abril a les 18.30 h tindrà lloc a l'Ateneu Barcelonès (C/ de la Canuda, 6) el quart concert del cicle d'enguany titulat "Músiques en l'oblit".

La soprano Montserrat Seró i el tenor Roger Padullés, acompanyats pel pianista Àlex Alguacil, homenatjaran diversos compositors catalans molt poc coneguts i ens mostraran textos de poetes i poetesses ben diversos. Així, hi trobarem Josep Alemany, Salvador Albert, Josep Carner, Pere J. Bassegoda, Jacint Verdaguer, Frederic Alfonso Orfila, Josep Gimeno, Teodor Baró, Delfí Escolà, Antoni Oller, Miquel Melendres, Joan Salvat-Papasseit, Juan Ramón Jiménez, Tomàs Garcés, Emilia Fornó, Rubén Darío, Josep López Picó, Joan Arús, Maria Escrihuela, Emily Dickinson (amb traducció de Marià Manent), Rubén Darío, Federico García Lorca i Alfonsina Storni.

El concert donarà llum a obres que, en alguns casos, han restat amagades en fons privats. Uns tresors que, lliurats pels seus descendents, ens permetran descobrir un enigmàtic cicle de Santiago Hortensi, cançons del musicòleg Miquel Querol, del periodista musical Artur Menéndez Aleixandre, del director d'orquestra i professor Joan Pich Santasusana, del pianista Tomàs Buxó i de dos importants mestres del Conservatori Municipal de Barcelona com van ser el matrimoni Margarida Orfila i Frederic Alfonso. El programa es completarà amb cançons d'autors relativament més coneguts com Baltasar Samper, Cristòfor Taltabull, Xavier Gols o Mercè Torrents entre d'altres.

Una ocasió única per reviure la memòria d'alguns dels músics que han contribuït a desenvolupar la cultura musical del nostre país durant el segle xx i redescobrir la riquesa de la nostra llengua a través dels nostres poetes i poetesses.

El dijous 9 de juny a les 19 h tindrà lloc a la Sala Mompou de la SGAE (passeig de Colom, 6) el recital de flauta i piano titulat "Sonata, Sonatina i Sonatèlia", a càrrec de la flautista Patrícia de No i el pianista Emili Brugalla.

La Sonata, la forma més emprada des del classicisme i que va anar caient en desús durant el segle xx, serà en bona part el fil conductor d'aquest concert. Començarà amb peces com la Sonatina de Tomàs Buxó, una obra d'estil postromàntic, i la Sonatina de Manuel Oltra, de qui es commemora el centenari de naixement, de caràcter fresc i jovenívol. La seguirà Sonatèlia, la visió eclèctica i transformadora del compositor Antoni Olaf Sabater i la Sonata nº 2 per a flauta i piano de Salvador Brotons, un arranjament fet pel mateix compositor del seu Concert per a flauta i orquestra Op.72, on es respira un gran lirisme.

Aquestes peces, vinculades formalment, estaran embolcallades per la Introducció del segon acte de l'òpera Don Juan de Joan Manén (arranjament) i per l'estrena de l'obra Preludi i fuga de David Bozzo, una peça dedicada a la flautista Patrícia de No, que tancarà el concert i aquest 11è cicle Els teus Clàssics.

El preu de l'entrada per als socis de Plataforma per la Llengua és de 10 €, el preu estàndard és de 20€.

Per poder beneficiar-vos del descompte heu de fer una reserva al correu: difusio@joanmanen.cat. Les entrades es podran recollir mitja hora abans del concert al vestíbul de les respectives sales: Ateneu Barcelonès (C/ de la Canuda, 6), o bé a la Sala Mompou de la SGAE (Passeig de Colom, 6).