Impulsem la campanya “Sitges per la Llengua” per impulsar l’ús social del català al municipi

La iniciativa es presentarà el 6 d'abril a l'Auditori Miramar amb la lectura d'un manifest i un parlament a càrrec de l'escriptor Enric Larreula

La iniciativa proposa crear una taula lingüística municipal i compta amb el suport de l'Ateneu Popular de Sitges, el Grup d'Estudis Sitgetans, Òmnium Garraf i l'ANC

Plataforma per la Llengua Sitges s'uneix a l'Ateneu Popular de Sitges, el Grup d'Estudis Sitgetans, Òmnium Garraf i l'Assemblea Nacional per la Independència de Sitges per impulsar "Sitges per la Llengua", una iniciativa per frenar el retrocés en l'ús social del català en aquesta localitat del Garraf. El projecte es presentarà el pròxim dimecres 6 d'abril a les 18.30 h a l'Auditori Miramar amb la lectura d'un manifest i un parlament a càrrec del professor i escriptor Enric Larreula. Distingit amb la Creu de Sant Jordi el 2021, Larreula parlarà de la situació d'emergència lingüística que viu la llengua catalana.

En aquest manifest, les entitats impulsores reivindiquen la pluralitat lingüística dels sitgetans, però avisen que el manteniment de la llengua pròpia, la catalana, és imprescindible per vertebrar la convivència i la cohesió social. Per garantir-ho, la iniciativa apel·la a la responsabilitat individual i col·lectiva de la ciutadania, el teixit social i les institucions públiques i proposa, d'entrada, la creació d'una taula lingüística municipal per impulsar accions per promocionar l'ús social de la llengua. Els detalls i els objectius concrets de la campanya es faran públics a l'acte del 6 d'abril i el manifest s'obrirà per a l'adhesió de particulars, entitats i institucions.