Redescobrim Miquel Martí i Pol amb la companyia Llenguaferits

Una vintena de persones assisteixen a un recital sobre l'autor de Roda de Ter organitzat al local d'Òmnium Anoia amb el suport de Plataforma per la Llengua Igualada

Una vintena de persones van assistir aquest divendres 4 de març al recital de poesia de Miquel Martí i Pol que la companyia Llenguaferits va oferir al local d'Òmnium Anoia, a Igualada. L'acte, que va tenir lloc a les 19 h, va ser impulsat per l'Associació Promotora de la Llengua Catalana d'Igualada (APLEC) i va comptar amb el suport de Plataforma per la Llengua Igualada i d'altres entitats culturals.

L'espectacle, titulat "Les llengües de Miquel Martí i Pol", va anar a càrrec de David Vila i Jessica Neuquelman i va permetre al públic redescobrir un dels autors més importants de la poesia catalana del segle XX a partir de dues de les seves facetes menys conegudes: la de traductor i la d'autor traduït. Així, els rapsodes van llegir poemes de Martí i Pol traduïts en altres llengües i poemes d'autors estrangers traduïts al català pel poeta de Roda de Ter.

El recital és una activitat que forma part de la col·laboració habitual entre l'APLEC, Òmnium i l'ONG del català, que programen actes culturals conjuntament. El pròxim acte en què col·laboraran serà el 18 de març a l'Ateneu Igualadí en una activitat titulada "Què n'hem de fotre, del català?", que servirà per presentar els dos últims llibres del lingüista Pau Vidal: L'enxandallament del món i Nivell Ç, del català esporuguit al parlant empoderat.