La campanya “Tots som referents lingüístics. No t’excusis!” arriba a Mollet del Vallès

Una trentena de persones es reuneix a la ciutat del Vallès Oriental per parlar de la situació del català a l'escola i per conèixer la campanya impulsada per USTEC-STEs (IAC), la Intersindical-CSC, el SEPC i Plataforma per la Llengua

Una trentena de persones va assistir aquest dijous 10 de febrer a la presentació de la campanya "Tots som referents lingüístics. No t'excusis!" a Mollet del Vallès. L'acte va comptar amb els parlaments de Gerard Furest, Iolanda Segura i Marc Guevara, representants, respectivament, de la Intersindical, USTEC-STEs (IAC) i Plataforma per la Llengua, tres de les entitats impulsores de la campanya, juntament amb el SEPC. L'activitat, que va tenir lloc al Casal Cultural de Mollet, va ser organitzada pel Grup de Defensa de la Llengua, del qual forma part Plataforma per la Llengua Vallès Oriental, i va servir per parlar de la situació del català al sistema educatiu.

Furest, representant de la sectorial d'educació de la Intersindical, va explicar els inicis de la immersió lingüística i va assenyalar la importància de mantenir-la per preservar una llengua minoritzada com el català i per assegurar la llibertat lingüística dels alumnes.

Guevara, tècnic d'educació de Plataforma per la Llengua, va explicar la realitat sociolingüística de Mollet del Vallès a partir de dades sociodemogràfiques i lingüístiques i va presentar l'estudi de patis que l'entitat va elaborar el 2019 i que mostra quins són els usos lingüístics dels alumnes als patis d'escoles i instituts de zones urbanes.

Finalment, Segura, portaveu del sindicat USTEC-STEs (IAC), va defensar la importància dels membres de la comunitat educativa com a referents lingüístics per als alumnes i va parlar de la seva experiència en l'aprenentatge del català a l'escola.

La campanya "Tots som referents lingüístics. No t'excusis!" té l'objectiu de renovar i enfortir el compromís amb el català dels agents que estan més en contacte amb els infants i els adolescents. La presentació a Mollet va servir per respondre els dubtes dels mestres en relació amb la campanya i per parlar de les implicacions de la sentència ratificada pel Tribunal Suprem que obliga a impartir un mínim del 25% de les hores lectives a les escoles en castellà.