Caldes de Montbui es mobilitza per la llengua

Caldes de Montbui ha començat l'any compromesa amb la llengua. Si fins al 14 de gener s'hi va poder veure l'exposició "En català, jugues?", el 19 de gener una trentena de persones van assistir a la presentació de l'InformeCat 2021, elaborat per Plataforma per la Llengua.

L'acte de presentació va tenir lloc a l'Espai Can Rius i va ser organitzat per l'ANC de Caldes de Montbui i el grup comarcal de Plataforma per la Llengua Vallès Oriental. Hi van participar Rosa Monforte, membre de l'executiva de l'entitat, i el lingüista Francesc Bernat, que també va presentar el llibre El castellà a la Catalunya contemporània: història d'una bilingüització. Tots dos van discutir sobre l'estat actual de la llengua a Catalunya i van plantejar estratègies per revertir la situació d'emergència lingüística.

A més d'aquest acte, l'exposició "En català, jugues?" també va fer parada a la biblioteca i al Centre Cívic i Cultural de Caldes de Montbui entre el 13 de desembre i el 14 de gener. Dissenyada per la creadora de "Les tres bessones", Roser Capdevila, l'exposició té l'objectiu de conscienciar la població sobre la importància de defensar el dret de tots els infants a jugar en la seva llengua.