Aprovada una moció que insta l’Ajuntament de Sabadell a fer complir el Reglament d’usos lingüístics

Plataforma per la Llengua impulsa la moció juntament amb altres entitats i partits polítics havent recopilat incompliments del reglament ara fa un any

L'Ajuntament de Sabadell va aprovar el primer de febrer una moció impulsada per Plataforma per la Llengua i altres entitats per fer complir el Reglament d'ús de la llengua catalana, vigent des de l'any 2000. La preparació de la moció va començar fa un any, quan l'ONG del català va començar a recopilar casos d'incompliment del reglament i els va traslladar a la Síndica de Greuges municipal i als representants dels diferents grups polítics.

A finals d'any, Plataforma per la Llengua Sabadell va impulsar un grup de treball conjunt amb el Consell Local del Consell per la República, Òmnium Cultural, Llengua i República i l'Assemblea Nacional Catalana per donar forma a la moció. L'objectiu era instar el govern municipal a no vulnerar el Reglament d'ús de la llengua catalana, a recuperar la Taula Sabadellenca per la Llengua Catalana, a informar els ciutadans sobre els seus drets lingüístics i a reivindicar el paper del català com a element de cohesió social.

Després d'un treball conjunt amb els grups Crida per Sabadell, Esquerra Republicana i Junts per Sabadell, la moció es va presentar amb el suport explícit de totes les entitats. En el ple del primer de febrer, Sever Salvador, membre del grup local de Plataforma per la Llengua, va presentar la feina feta i va reivindicar la necessitat de donar suport a la moció. Finalment, el text es va aprovar per 24 vots a favor (10 del PSC, 7 d'ERC, 3 de la Crida, 3 de Junts i 1 de la regidora no adscrita Morell) i 3 vots en contra (Ciutadans).

Ara, caldrà vetllar perquè la moció es faci efectiva i el Reglament d'ús de la llengua catalana es compleixi.