Organitzam un glosat a Ciutadella amb motiu de la Diada del Poble de Menorca

L'acte, que es dura a terme al Cercle Artístic, comptarà amb l'actuació dels glosadors de Soca de Mots

Diumenge vinent, la vespra de Sant Antoni, Plataforma per la Llengua Menorca organitzarà un glosat al Cercle Artístic de Ciutadella. Serà a les 17 h i hi participaran glosadors de l'associació Soca de Mots, associació creada per l'impuls i salvaguarda de la glosa menorquina.

Amb aquest glosat, amb motiu de la Diada del Poble de Menorca, l'entitat i els participants commemorarem que de 1287 ençà l'illa fa part del domini lingüístic català.

L'acte, que es durà a terme seguint totes les mesures de seguretat i complint amb els requisits que marquin les autoritats sanitàries en aquell moment, s'emmarca dins de la campanya Activa't per la llengua amb què Plataforma per la Llengua té la voluntat de sensibilitzar sobre la situació de la nostra llengua i anima als catalanoparlants a reflexionar sobre què podem fer per a revertir l'actual estat d'emergència lingüística.

L'ONG del català organitza arreu del domini lingüístic activitats de glosa, entre les quals es troben els tallers per a joves. La glosa és una composició popular, oral i rimada, i normalment improvisada en el mateix moment en què es declama. Amb aquestes activitats es vol posar en valor les diferents variants de cançó improvisada, la seva ubicació territorial i també la funció que compleixen en aquests indrets de fa molts d'anys com a motor lingüístic de manteniment dels diferents parlars del nostre territori.