Èxit de la jornada solidària de l’Escola Catalunya de Sabadell per La Marató

Plataforma per la Llengua Sabadell participa en l'organització de dos tallers de teatre i la projecció d'una pel·lícula per recaptar fons per investigar els trastorns mentals

Més de quaranta infants van assistir el 17 de desembre a la projecció de la pel·lícula Del revés i als tallers de teatre que va organitzar Plataforma per la Llengua Sabadell a l'Escola Catalunya en el marc d'una jornada solidària en benefici de La Marató de TV3. Impulsada per l'Associació de Familiars d'Alumnes del centre, la jornada també va incloure una lectura de textos per als alumnes d'infantil i la projecció de dues pel·lícules per als de cicle mitjà de primària.

La iniciativa va tenir com a fil conductor la salut mental, protagonista de l'edició d'enguany de La Marató. Per això l'ONG del català va triar la pel·lícula Del revés per als alumnes del cicle inicial de primària i va enfocar els tallers de teatre dirigits al cicle superior com una eina per treballar les emocions.

En concret, a través d'aquests tallers, els alumnes es van posar a la pell d'uns personatges i van imaginar-ne les emocions a partir de situacions hipotètiques. L'exercici els va permetre treballar l'autoconcepte i la relació amb l'altre, claus per ser més bones persones. Es tracta d'una activitat que, a més, contribueix a situar el català com a llengua de l'àmbit del lleure, una de les prioritats de Plataforma per la Llengua.

La jornada també va incloure un berenar solidari i parades de venda de bosses. En total va aconseguir recaptar 1.380 €: tot un èxit de solidaritat amb La Marató de TV3!