Commemoram la Diada de Mallorca amb l’ofrena floral al rei En Jaume

Plataforma per la Llengua Mallorca participa en el tradicional homenatge, juntament amb l'Obra Cultural Balear i Joves de Mallorca per la Llengua

Un any més, Plataforma per la Llengua Mallorca ha participat en la tradicional ofrena floral davall l'estàtua del rei En Jaume que cada 30 de desembre celebren institucions, partits polítics, associacions i entitats cíviques i culturals.

Enguany, atesa l'actual situació sanitària, l'Ajuntament de Palma n'ha suspès l'acte oficial, però això no ha impedit que la vintena d'entitats i associacions que n'havien confirmat la participació no hagin pogut fer l'ofrena floral al llarg del dia de manera responsable i mantenint totes les mesures de seguretat. D'aquesta manera, una representació de la Delegació de Plataforma per la Llengua Illes Balears formada per Bernat Prats i Antoni Martiàñez, ha depositat el ram de flors a les 12 del migdia, juntament amb els representants l'Obra Cultural Balear i de Joves de Mallorca per la Llengua.

L'ofrena floral se celebra dins el marc de Diada de Mallorca, un esdeveniment que commemora la conquesta de Madina Mayurqa el 31 de desembre del 1229 per les tropes de Jaume I i la posterior incorporació de Mallorca al domini lingüístic catalanoparlant.

L'ONG del català anima tots els mallorquins conscients de l'estat d'emergència lingüística que patim a fer-se socis i voluntaris de la nostra entitat, a mantenir viva la nostra llengua parlant-la amb tothom i en tots els àmbits i a fer ús de llurs drets lingüístics. Tots els esforços són pocs i la llengua ens necessita. Ara més que mai, és el moment d'activar-se pel català!