El 27 de novembre torna el Memètika, la trobada d’autors de mems en valencià

La tercera edició del festival organitzat per Plataforma per la Llengua se celebrarà a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània de València i comptarà amb Kalebarraka, Valencianismes o Xufet

La trobada de mems en valencià organitzada per Plataforma per la Llengua, el Memètika, torna el dissabte 27 de novembre. La tercera edició del festival se celebrarà a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània de València i té el suport dels principals autors de mems en valencià.

El festival començarà amb un taller sobre la cultura memètica a càrrec de Pau Picó, de Kalebarraka, continuarà amb la projecció comentada de les obres de Marrimemesval, Valencianismes i Xufet, i conclourà amb una formació sobre els usos didàctics dels mems, a càrrec de Carles López Cerezuela, expert en comunicació multimèdia i coordinador de la jornada.

L'objectiu del Memètika és promoure el valencià a les noves formes de comunicació i, en concret, als mems, creacions que tracten l'actualitat política, els esports o la música en clau d'humor i de manera crítica. Aquests darrers anys s'han convertit en un fenomen viral i en un dels grans protagonistes del món digital i és fonamental que se'n facin en valencià per fomentar la llengua entre els joves i normalitzar la llengua a Internet.

El Memètika 2021 compta amb la col·laboració de l'associació ACICOM i la Generalitat Valenciana i en l'organització també hi han participat col·laboradors de perfils de mems com Som Gent Random, Horta Valenciana, la Nena Wapa Wapa, Memes de la Valldigna, Memes la Safor, Rock a la Marina, Memes riberencs, Palestra, Peimpampum, Secta panca o Con la Iglesia hemos topacio.

La gent que hi vulga assistir s'hi ha d'inscriure a través del web: https://trobadamemetika.cat/