Torna lo Cicle Gaudí a l'Alguer amb quatre projeccions en llengua original

S'escomença dissabte 13 de novembre amb "La Vampira de Barcelona"

Torna lo Cicle Gaudí a l'Alguer, finalment en presència, després de dues edicions en streaming. Quatre apuntaments imperdibles, amb quatre films que han participat als Premis Gaudí, lo més important premi cinematogràfic de Catalunya. Les projeccions se faran cada dissabte, a partir del 13 de novembre i fins a dissabte 4 de desembre.

Plataforma per la Llengua, com per les edicions precedents, ha unit les forces amb la Società Umanitaria de l'Alguer, entitat que de sempre treballa per la difusió de la cultura cinematogràfica i audiovisiva, la Generalitat de Catalunya - Delegació del Govern a Itàlia, en col·laboració amb l'Acadèmia del Cinema Català, organitzadora dels Premis Gaudí. La iniciativa té també lo suport de la Regió Sardenya.

Los quatre films en programa, inèdits a Itàlia, sigueran projectats en la versió original en català, amb sotatítols en italià i sigueran acompanyats d'un videomissatge dels autors.

Se comença dissabte 13 de novembre, a les h. 19:00 amb La vampira de Barcelona, de Lluís Danés. Aquest film històric amb atmosferes horror gòtiques ha vincit cinc premis Gaudí, entre los quals, millor film i millor direcció artística, i del premi del públic al Festival del cinema fantàstic de Sitges. És ambientat en la Barcelona dels primers del Nou-cents i la trama és basada sobre fets reals que comencen amb la descomparida de la petita Teresa Guitart, filla d'una família benestant. Tots los sospits se concentren sobre Enriqueta Martí, coneixuda com «la vampira del Raval».

Lo segon film, en programa per dissabte 20 de novembre, és L'ofrena de Ventura Durall, premiat al Premi Gaudí per la millor actora no protagonista, Verónica Echegui. Lo film inicia amb la visita inesperada que Violeta, una psiquiatra, recivi de part de Rita, muller de Jan, amb el qual Violeta havia tengut una relació en joventut, acabada traumàticament. Rita és en allà per cercar de reconquistar lo marit.

Continuem lo 27 de novembre, amb La dona il·legal, de Ramon Térmens. Lo film conta de l'enquesta d'un advocat que s'ocupa d'emigrants sobre la mort sospitosa d'una sua client en un centre d'acollença per estranyers. A ajudar-lo siguerà l'única amiga de la víctima, una jove nigeriana presonera d'un gir de prostitució.

La projecció és estada programada en proximitat de la jornada mundial per l'eliminació de la violència contra les dones, un apuntament que ja de diversos anys és celebrat també de la Società Umanitaria en l'àmbit del cinema.

En fi, lo 4 desembre, siguerà la volta del film La Innocència, de Lucía Alemany, que conta la història de Lis, una adolescent que somia de diventar una artista del circ i que passa les sues jornades amb les amigues i amb el jove d'ella. La fi de l'estiu, però, li reservarà grans sorpreses que li faran posar tot en discussió.