Notícies ← Altres notícies

ING Bank expulsa una família d’una sucursal per parlar en valencià

Un dels treballadors amolla: "En espanyol. Jo no t'entenc i no tinc l'obligació d'entendre't"

Plataforma per la Llengua demana a l'Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç i Consum que garantisca el dret dels consumidors a expressar-se en valencià

Una família ha estat discriminada en dues ocasions a l'oficina bancària d'ING Bank al carrer Sant Vicent Màrtir de València per haver-s'hi dirigit en valencià. Els fets van passar el 15 d'octubre i es van repetir el dia 18. El dia 15 un treballador es va negar a atendre'ls quan la filla s'hi va adreçar en valencià i els va exigir que parlaren en castellà. "En espanyol. Jo no t'entenc i no tinc l'obligació d'entendre't", li va amollar en castellà.

Després d'explicar que només volien ser atesos per a fer una operació, una directiva de la sucursal els va dir que havien faltat al respecte al personal d'una entitat privada i els va demanar que abandonaren el local.

El dia 18, quan la filla hi va tornar per a demanar el full de reclamacions, una altra treballadora li va negar de nou el dret d'expressar-se en valencià i va fer veure que no l'entenia. La clienta no va aconseguir el full de reclamacions fins que va avisar que trucaria a la policia local, i considera que va rebre un tracte vexatori per part del banc, que va tardar molt a retornar-li el document signat.

Plataforma per la Llengua ha demanat a l'Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana que intervinguen en el cas per a garantir el dret dels consumidors a expressar-se en valencià.

L'entitat considera que ING Bank ha incomplert el decret 1/2019, que determina que els consumidors tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials del País Valencià, i l'article 17 de la Llei 4/1983, que explicita que tots els ciutadans tenen dret d'expressar-se en valencià en qualsevol reunió.

A més, l'actuació dels treballadors falta al respecte als drets i interessos dels usuaris i contradiu l'article 3 del Reglament de Defensa del Client d'ING Bank, que afirma que les relacions amb els usuaris han d'ajustar-se a la bona fe, l'equitat i la confiança recíproca.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin